Keleti mozdonytűz: kezdeményezésünk nyomán elismerést kaptak a haváriahelyzetben helytálló, illetve a helyreállításban résztvevő munkavállalók, válaszolt kérdéseinkre a MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatója
A tűzesetet követően a munkáltatóhoz illetve a szaktárcához fordultunk, hogy részesítsék őket kimagasló elismerésben! Ezen kívül Dr. Gönczi Tamás, szakszervezetünk Startos társasági vezetője Dr. Kormányos Lászlóhoz, a MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatójához fordult kérdéseinkkel, mellékeljük a válaszokat.
Rendkívüli esemény történt a Keleti pályaudvar egyik javítóvágányán, ahol egy fűtőmozdony kigyulladt, ennek következtében reális veszélye állt fel annak, hogy a lángok átterjednek a környező szerelvényekre, illetve épületekre. Erős lelki jelenlét mellett előzték meg a szolgálatot teljesítő vasutasok a további károk keletkezését. Ezért a munkáltatóhoz illetőleg a szaktárcához fordultunk, hogy a haváriahelyzetben helytálló, illetve az utómunkálatokat ellátó munkavállalókat részesítsék kimagasló elismerésben.
Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója facebook-oldalán megjelent bejegyzésében azt írta: "egy vállalat értékét nemcsak az mutatja, mennyi munkavállalója van, hanem az is, hogy milyenek. Például olyan elhivatottak és hősiesek, mint a MÁV-csoport vasutasai, akiket ma elismerésben részesítettünk azért, mert a Keleti pályaudvari tűzesetnél elsők voltak a mentésben. Köszönet és tisztelet mindannyiuknak!"
![Kituntetes.jpg [md-610]](/images/a9354/g/Kituntetes_md.jpg)
Az érintett munkavállalók elismerésének kezdeményezésén túl Dr. Kormányos Lászlóhoz is eljuttattuk kérdéseinket a Keleti előfűtő tűzesete kapcsán, mellékeljük a MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatója által adott válaszokat:
A Keletiben történt rendkívüli tűzeset miatt kialakult energiaellátási problémákat a Személyszállítási Zrt. milyen technikai megoldással próbálja felszámolni?
Különböző okok miatt a forgalomban korlátozásokkal felhasználható villamos mozdonyok kerültek e célra rendszerbe állításra. A múlt héten beállításra került az 58. és a 60. vágányra 1-1 villamos mozdony. A sérült, égett fűtőgépek kábelezése leválasztásra került, valamint a két mozdonyhoz a szükséges átkötések módosítva lettek. Ezáltal fűteni tudjuk a műhelyt és a bázis 53-60. vágányát. A 31. vágányon álló fűtőgép feszültséget tud adni a 20-as, 30-as vágánycsoportra és az állomási vágányokra, kivéve az 5. és a 12. vágányt ( 500 A korláttal) Ezen a héten a két kiégett fűtőgép kiemelésre kerül, a jelenleg Hatvanban lévő VF012 kerül visszaépítésre.
A Személyszállítási Zrt. nem tervezi a korábban törölt új előfűtő telep kivitelezését, és a meglévő infrastruktúra fejlesztését és karbantartását? Ezzel megoldódhatnának a Keleti pályaudvar és kocsiműhely energiaellátási problémái hosszútávon.
A Keleti pu. próbafűtésére, előfűtésére és energiaellátására vonatkozó tervdokumentációkat a MÁV-START Zrt. korábban elkészíttette, ám Vezérigazgatói döntés született 2017. februárjában, hogy az energiaellátás és előfűtés korszerűsítését a MÁV Zrt-nek kell elvégeznie (tekintettel arra, hogy ez Pályavasúti feladat). Az álláspontunk továbbra is az, hogy nem kívánjuk átvenni a MÁV Zrt. által biztosítandó szolgáltatáshoz szükséges infrastruktúra fejlesztését.
A tűzeset tanulságait figyelembe véve a Személyszállítási Zrt. országos szinten nem kívánja felülvizsgálja az előfűtő gépek állapotát, mert hálózati szinten több olyan régi előfűtő gép is van, ami már elmúlt 50 éves is?
Budapest VJBI szinten folyamatban van egy rendkívüli ellenőrzés. Az előfűtő gépek rendszeres felülvizsgálatot kapnak. A jelen eset tűzvizsgálati eredményeit megvárjuk, az abban foglalt megállapításokat értékeljük, és a szükséges intézkedéseket megtesszük.
