Duplájára emeli a kormány a munkába járás kedvezményes költségtérítését
Ezt jó kezdetnek tartjuk, amire lehet építeni a bértárgyalásokon, ahol ennek a kérdéskörnek a napirendre vételét szintén mi kezdeményeztük korábban, szeptemberben ezzel kapcsolatban a pénzügyminisztert is megkerestük. Célunk, hogy az üzemanyag valós költségéhez igazodó költségtérítést érjünk el a tárgyalásokon.

Mint Czomba Sándor, a Gazdaságfejlesztési Minisztérium foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára január 26-án közölte a Világgazdasággal,
míg eddig kilométerenként maximum 15 forintos adómentes költségtérítést tettek lehetővé a munkáltatók számára a jogszabályok, ez a gazdaságfejlesztési miniszter javaslatára duplájára, azaz 30 forintra fog nőni.
Ismeretes, több szakszervezettel közösen a VDSzSz Szolidaritás már tavaly szeptemberben kezdeményezte Varga Mihály pénzügyminiszternél a saját tulajdonú személygépkocsival való munkába járás költségtérítésének azonnali és jelentős emelését.
Mint írtuk, szükséges
a költségtérítés - eddigi megoldás szerinti - fix értékének azonnali és jelentős emelése, illetve a jelenlegi módszer esetleges kiváltására kezdeményeztük egy dinamikus rendszer megalkotását, amely - egy példával élve - saját tulajdonú személygépkocsival történő munkába járás esetén a NAV által hivatalosan közzétett üzemanyag fogyasztói árak meghatározott hányadának (10%-ának) megtérítésére kötelezné a munkáltatókat. A felesleges adminisztratív terhek elkerülése érdekében bizonyos időtartamokkal számolt (negyedéves, féléves) átlagárak alapján megállapított költségtérítés meghatározása is ésszerű lehetőséget jelent.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, javaslatunkra a bértárgyalás részét képezi a saját tulajdonú gépjárművel történő munkába járás költségtérítésének növelése, amihez ez a bejelentés jó alapot biztosít.