A pénzügyminiszternél kezdeményeztük a saját tulajdonú személygépkocsival való munkába járás költségtérítésének azonnali és jelentős emelését
Varga Mihályhoz a VSZ-szel és a Közúti Közlekedési Szakszervezettel közösen fordultunk.
Az elmúlt években a munkavállalók - és ezzel együtt a családok - saját tulajdonú személygépkocsival történő munkába járással kapcsolatos költségei drasztikusan megnövekedtek, amit nem követett a jogszabály által előírt munkáltatói költségtérítés emelése. A munkáltatók 2017. január 1-től az azt megelőző - kötelező - kilométerenként 9 forint helyett saját mérlegelési jogkörében már kilométerenként 15 forintot is adhatnak adómentesen a munkaválalónak a kilométer-távolság alapján.
A 9 forintos érték 2005. július 1-től volt hatályban, így 2017-ben indokolt volt a korrekció. Az üzemanyagok jelenlegi fogyasztói ára, és a prognosztizált további áremelkedés ismételten a költségtérítés módosítását igényli. A térítést elodázhatatlanul rendezni szükséges, hiszen az üzemanyagárak korábbi szintre történő visszatérése - belátható időn belül - nem várható.
Szükséges tehát a költségtérítés - eddigi megoldás szerinti - fix értékének azonnali és jelentős emelése, illetve a jelenlegi módszer esetleges kiváltására kezdeményeztük egy dinamikus rendszer megalkotását, amely - egy példával élve - saját tulajdonú személygépkocsival történő munkába járás esetén a NAV által hivatalosan közzétett üzemanyag fogyasztói árak meghatározott hányadának (10%-ának) megtérítésére kötelezné a munkáltatókat. A felesleges adminisztratív terhek elkerülése érdekében bizonyos időtartamokkal számolt (negyedéves, féléves) átlagárak alapján megállapított költségtérítés meghatározása is ésszerű lehetőséget jelent.