Nálunk minden
a vasutasokról szól!

Jegyvizsgáló táska: ülésezett a munkabizottság, készül az új táska


A bizottság javaslatai alapján korrigálják a mintapéldányt, amit próbahordás követ. A már beszállított nyomtatókat az új táskákkal osztaná ki a munkáltató.

Jegyvizsgáló táska: ülésezett a munkabizottság, készül az új táska

A jövőben beszerzendő jegyvizsgálói táska kiválasztása és technikai paramétereinek rögzítése érdekében 2018-ban és 2019-ben több alkalommal ülésezett egy munkabizottság, melynek tagjai voltak a szakszervezetek által delegált jegyvizsgáló tagtársaink is: Papp Károly Attila, Kollár Károly, Lőrincz László és László Gábor vezető jegyvizsgálók.

A munkabizottság a táskát ugyan kiválasztotta, tavaly februárban azonban felfüggesztette működését, hiszen a beszerzés előtt álló  új nyomtatótípus véglegesítéséig - a pontos méretek hiányában - a táska további részletes paramétereiről érdemben egyeztetni nem lehetett.

Tagtársaink idén nyáron arról értesültek, hogy megkezdődött az új nyomtatók töltőinek felszerelése a vezényleteken, amiből arra lehetett következtetni, hogy a nyomtatótípust már régen kiválasztották, erről azonban a munkabizottságot nem tájékoztatták. Emiatt konzultációt, illetve a jegyvizsgáló táska munkabizottság összehívását kezdeményeztük, erre került sor szeptember 17-én.

Ennek keretében a jegyvizsgáló táskával kapcsolatban az alábbiakban sikerült megegyezni a munkáltatóval:

  • A nyomtatóhoz az új papírtekercs 100 szelvényes és 40 mm széles, azaz a guriga átmérője mintegy fele a korábbinak. Emiatt a táskába két póttekercs elhelyezése lesz szükséges, a helyét is így szükséges megtervezni. A táska mélysége nem elegendő, belül mérve 10 cm-nek kell lennie, így a két külső oldalsó zseb mérete is megnő, és beleférhet a kézi készülék. Ez a táska jelenlegi 7,7 cm-es mélysége miatt nem fér bele.
  • A vizsgált mintatáskát elszabták, emiatt a belső rekesz középen szélesek, így a nyomtató nem helyezkedik el megfelelően, és a papír nem tudna a nyíláson megfelelően kijönni.
  • A vállpánt hossza 170 cm legyen, a visszahajtással együtt.
  • A vállpánt visszahajtása és levarrása a fém bújtatónak legyen hosszabb, borítékvarrattal elvarrva, vagy retesszel erősítsék meg retesszel, mert itt szakad el a varrat sokszor. Ugyanitt a visszavarrás a lehető legközelebb legyen a bújtatóhoz, hogy a hosszúkás, négyszögletes bújtató ne fordulhasson el használat közben. Vállpánt rögzítő lekerekített sarkú, négyszögletes fém bújtatók megfelelőnek bizonyultak, legalább ilyen minőségre van szükség a későbbiek során is.
  • A táska két oldalán taláható vállpánt fülek - ezekhez csatlakozik a vállpánt a két oldalon - rögzítése a táskához négyszögeletes varrattal történt, azonban ez esetben is borítékvarratot kért a bizottság a biztonságosabb rögzítés érdekében.
  • A vállpánton a párna hossza a jelenlegi 14 cm helyett 20 cm legyen.
  • A táska belső, oldaltól-oldalig tartó hosszú rekeszének hosszában történő megfelelzését kérték, a többihez hasonló kemény elválasztóval.
  • A táska oldalzsebein lévő gumis tolltartót feljebb kell varrni hogy a beleakasztott toll ne lógjon túl a táska alján. Ráadásul a guminak is erősebbnek kell lennie, a mintán lévő gumi hamar megnyúlna. Az oldalzseb elejére és hátára is kerül tolltartó, így összesen négy helyen lehet tollat tartani.
  • A nyomtató papírnyílását szélesebbre és hosszabbra kérték, varrattól varratig.
  • A táska hátán lévő nagy. lapos zseb megfelelő, a táka háta illetve az élszegő találkozása máshova kerüljön, ahol kevésébé dörzsölődik.
  • A táska élszegőinek végeinek reteszelését, illetve más csatot kért a bizottság a táskára.

A fentiek nyomán újabb javított mintadarab készül, ennek elkészültekor ismét ülésezik a bizottság.
Ha megfelelőnek találják a táskát, próbahordásra kerül sor, minden TSZVI 6-7 táskát kap tesztelésre. Az idő rövidsége miatt két hetes tesztelésre kerül sor, a fejlesztéssel sietni kell, hogy a már beszállított nyomtatókat az új táskákkal lehessen kiosztani.