Nálunk minden
a vasutasokról szól!

Bár a MÁV-Start "megfeledkezett" a szolgálatváltásokról, decembertől forgalmi okból mégis megállnak a vonatok a három állomáson!


A VDSzSz Szolidaritás ugyanis megkereste a MÁV Zrt-t, az illetékesek pedig rövid időn belül intézkedtek: Háros, Nagytétény-Diósd és Dunai-Finomító állomásokon érintett tagjaink a decemberi menetrendváltást követően sem kényszerülnek változtatni jelenlegi munkába járási szokásaikon.

Mint arról honlapunkon tagtársaink megkeresése nyomán beszámoltunk, Háros, Nagytétény-Diósd és Dunai-Finomító állomásokon a decemberi menetrendváltás után többé már nem állnak meg óránként a vonatok. Amennyiben az új menetrendet változatlan formában vezetik be, ezekre az állomásokra gyakorlatilag lehetetlen lesz eljutni, illetve szolgálat végeztével onnan hazajutni.

A MÁV-Start ugyanis úgy állította össze ezt a menetrendi mezőt, hogy megfeledkezett a MÁV Zrt. munkavállalóiról - ahogy sok esetben a sajátjairól is: hosszas gyalogtúrára vagy egyéb közlekedési eszközök igénybe vételére kárhoztatta tagjainkat, a vasutasokat. Vagy hosszú várakozásra. Másképp ugyanis ezek a szolgálati helyek decembertől megközelíthetetlenek lennének számukra.

Ez ügyben közvetlenül is megkerestük a MÁV Zrt-t, és az illetékesek dicséretes módon, meglehetősen rövid idő alatt tudtak intézkedni. Ennek eredményeképpen az új menetrendi időszakban sem kell tartani attól, hogy az eljutás, illetve a hazajutás ellehetetlenül, hiszen a szolgálatváltások [idején] a felsorolt állomásokon a vonatokat forgalmi okból meg fogják állítani. Ez jó hír, főleg akkor, ha ez tényleg így is történik majd.

 

- jelentette ki a VDSzSz Szolidaritás alelnöke. Az már kevésbé jó hír, hogy ehhez lépnünk kellett, és erre a MÁV-Start vezetése magától nem gondolt. Nyilván egyéb gonddal-bajjal vannak elfoglalva - például azzal, miként lehet kiépíteni az egyeduralmat a vállalatnál. Dehát ez még igazán belefért volna.

FEJLEMÉNY: a megrendelő utasította a MÁV-Start illetékeseit, hogy a 2015/2016-os menetrendhez hasonlóan valamennyi személyszállító vonat álljon meg Dunai-Finomító, Háros, Nagytétény-Diósd állomásokon – és ne csak forgalmi okból.
Nagyon örvendetes lenne, ha a vasutasoknak okozott kellemetlenségeken túl azzal is törődnének, hogy beszedjék azt a több milliárdos éves veszteséget, amivel a BKK tartozik: a MÁV-Start ugyanis a BKK-bérleteket mindenfajta ellenszolgáltatás nélkül fogadja el.

Eközben egyre tűrhetetlenebb állapotok uralkodnak a vonatokon: november 13-án egy jegyvizsgáló-hölgyet vert meg egy magáról megfeledkezett vandál utas - úgy tudjuk, hogy a hölgy ráadásul terhes is. A MÁV-Start vezetése ezt hagyja, ami elfogadhatatlan: a testkamera mielőbbi bevezetése érdekében hónapokkal ezelőtt megkerestük a vasútvállalatot. Kaptunk egy szokásos fordulatokat tartalmazó, semmitmondó választ - "talán majd egyszer", "megvizsgáljuk", stb. És nem történik semmi. Illetve dehogynem: nap mint nap megvernek egy vasutast  - tette hozzá Bárány Balázs.

Egyre több ilyen atrocitást kénytelen elviselni a jegyvizsgáló-társadalom. Hangsúlyozzuk, úgy véljük senki nem köteles a testi épségét kockáztatni, nem köteles tűrni, hogy szidják, gyalázzák. A vasutasok közfeladatot ellátó személyek, ráadásul esetükben a veszélyvállalás nem hivatali kötelesség - mint például a rendőrök, katonák, tűzoltók esetében. Elviselhetetlen az ebben az ügyben is megnyilvánuló tehetetlenség.

Az lenne a minimum, ha két kirúgás között azonnali hatállyal elrendelné a MÁV-Start vezérigazgatója, hogy a jegyvizsgálók - különösen hölgyek - nem léphetnek egyedül szolgálatba. És akkor talán vissza lehetne szorítani ezeket a borzalmas állapotokat. Reméljük, hogy napokon belül kapunk erre érdemi intézkedést tartalmazó választ - szögezte le Bárány Balázs, a VDSzSz Szolidaritás alelnöke.


Csak így lehet változást elérni: Mondjatok minél többen NEMET...
...a változó munkahelyre!
...a 16 óra napi beosztható munkaidőre és a napi rendes munkaidő 8,4 órára emelésére (utazók)!
...valamint a 200 óra feletti rendkívüli munkavégzésre (utazók és személypénztárosok)!
Csak így van ugyanis lehetőség az alapbérek elfogadható emelésére, a létszámnorma betartására, összességében arra, hogy a munkáltató tisztességesebben bánjon a vasutasokkal! Az egyéni alkukkal nagyon kevesen - és ők is csak a többiek kárára - járnak jól. További részleteket, a nyilatkozatokat itt találod!