Cargó: Van egy milliárdokból felújított határállomás, ahol elfelejtettek peront építeni
Ezen kívül az RCA belátta, hogy igazunk volt, amikor nem hagytuk kiszervezni a kocsikat. Egy kocsit ugyanis az RCA 20 euró helyett mintegy 28 euróért bérelhet az RCW-től. Felmerül a kérdés: hogy lesz így versenyképes a piacon? TÜK-Záhony területén is kocsivizsgálók végezhetik a vágányközi javítási munkálatokat. Összefoglaló.
TÜK-Záhony területén a sérült kocsik munkaidőben történő javítása az erősödő forgalom miatt már nem lehetséges, emiatt az egyre gyarapodó vágányközi javítási munkálatokat - a TÜK-Nyugaton és TÜK-Keleten már korábban bevezetett konstrukciókhoz hasonlóan - az erre alkalmas vizsgákkal rendelkező kocsivizsgálókkal kötött megállapodások alapján látja el az RCH.
Mellékeljük a megállapodást, ezzel azonos tartalmút kötöttünk meg TÜK-Keletet és TÜK-Nyugatot érintően a munkáltatóval (mellékelve). Kellő számú jelentkező esetén várhatóan Ferencvárosban is beindul a futójavítás.
Az RCA-nál rájöttek arra, hogy ami miatt a VDSzSz Szolidaritás 3-4 évvel ezelőtt majdnem sztrájkot hirdetett, azt valóban hülyeség volt náluk megcsinálni. Talán többen emlékeztek az alábbi történetre:
2012-től a Group súlyos sajáttőke problémával nézett szembe. Amennyiben egy gazdasági társaságnak a sajáttőke aránya 7,8% alá csökken, úgy - az osztrák pénzügyi-számviteli szabályok értelmében - csődeljárást kell kezdeményeznie. 2012 szeptemberében ez az arány már 8,7% körül mozgott (lásd: grafikon), tehát csak egy hajszál választotta el a Társaságot a kellemetlen eljárás megindításától.
Ekkor született meg az a "grandiózus" ötlet, hogy a mintegy 16.000 vasúti kocsit számláló flottát szervezzék ki a Rail Cargo Wagon nevű új cégbe (leánykori nevén IWAG). A kocsikért az RCW adott 55 millió eurót az RCA-nak, így a sajáttőke helyzet rendeződött, felkúszott 14% fölé, tehát a kritikus zónától kissé eltávolodott. Ezt a megoldást szerette volna a Tulajdonos ránk erőltetni.
Tanácsadó cég bevonásával forgatókönyvek készültek arról, miként lehetne az RCH kocsijait bevinni az RCW-be. Az ötlet megvalósítása ellen minden tárgyaláson (VÉT, EÜT, stb.) tiltakoztunk. Emellett fórumokon, oktatásokon tájékoztattuk a munkavállalókat - több alkalommal a VSZ-szel közösen. Elmondtuk: amennyiben az RCH kocsijait kiszervezik, úgy azokat az RCW bárkinek bérbe adhatja. Például, gabonaszezonban, amikor hiány van a kocsitípusból, az RCW kinek ad kocsit? Az RCH-nak vagy az RCA-nak? Esetleg a többet fizető, konkurens harmadik félnek? Továbbá egy plusz cég közbeiktatása megdrágítja a kocsik bérleti díját, üzemeltetését. Most, mikor az RCA-nál is a fuvarínség időszakát élik, visszaadtak 6000 kocsit az RCW-nek. Természetesen, az RCW a 6000 kocsira eső költségeket visszaosztotta a dolgozó 10.000 kocsira, így egy kocsit az RCA már nem 20 euróért, hanem mintegy 28 euróért bérelhet az RCW-től. Felmerül a kérdés: hogy lesz így versenyképes a piacon? Nos, ezért nem hagytuk kiszervezni a kocsikat.
Tudtad? A milliárdokból felújított Kürtösön elfelejtettek peront építeni, az csak az első vágány mellett van. Így a második vágányra érkező szolgálati vonatra nem egyszerű a felszállás a határállomáson. Tagtársunk jóvoltából mutatjuk:
Az összeállítást Mózes Tibor, a VDSzSz Szolidaritás Cargós társasági vezető ügyvivője készítette.