Megszűnő cégcsoporti flottakedvezmények: megérkezett a munkáltató pontosító tájékoztatója
Augusztus elején küldött ki a munkáltató egy tájékoztatót ez ügyben, majd szakszervezetünk fellépése nyomán egy hónappal később befutott a tájékoztatót pontosító tájékoztató is.
Megszűnő cégcsoporti flottakedvezményekkel kapcsolatban az alábbi fejlemények történtek:
- A MÁV Személyszállítási Zrt-nél dolgozó tagjaink jelezték szakszervezetünk felé, hogy e-mailt kaptak "a MÁV Személyszállítási Zrt. Társasági digitalizáció megbízásából", melyben arról tájékoztatták őket, hogy a társaság telekommunikációs szerződésében rögzített keretösszeg kimerült, ezért az előfizetésekhez kapcsolódó cégcsoporti flottakedvezmények megszűntek.
- Világos tájékoztatást kértünk a SZESZA vezetésétől!
- A munkáltató jelezte: nem tervezi a munkavállalókra hárítani a flottakedvezmény megszűnésével kapcsolatos költségeket! A munkáltató tájékoztatása szerint a lejáró szerződést várhatóan hamarosan újratárgyalják a szolgáltatóval, így jó esély van rá, hogy jelentős költségtöbblettel a munkáltatónak nem kell számolnia. Ami ennél is fontosabb: a munkáltató korábbi kezdeményezésünk nyomán megnyugató módon megerősítette, hogy a munkavállalókra a telekommunikációs szerződéssel kapcsolatos változás miatt nem kíván költségeket áthárítani. A tájékoztatás szerint az érintett munkavállalók hamarosan újabb hírlevélben további, részletesebb információkat kapnak ezzel kapcsolatban. Ismereteink szerint a változás csoportszintű, így a MÁV-csoport többi vállalatánál is hasonló fejleményekre lehet számítani.
- Most a munkáltató kiküldött egy pontosító tájékoztatót, amiben emlékeztet az augusztus elején a munkavállalók részére kiküldött tájékoztató levélre, amiben többek között az állt, hogy a MÁV Személyszállítási Zrt. Telekommunikációs szerződésében tervezett keretösszeg kimerült. A pontosító tájékoztatót mellékeljük:
"A korábbi szerződésünk keretösszeg kimerülése miatt, új szerződéskötés van folyamatban, az átmeneti időszakról pedig az alábbiak szerint gondoskodtunk.
Mi nem változik?
- A munkavállalók költségei. A céges mobiltelefon-szolgáltatásokat mindenki az eddigi feltételek szerint használhatja. Az esetleges többletköltségek a MÁV-csoportot terhelik, ugyanakkor közös érdekünk, hogy néhány egyszerű felhasználói szokás megváltoztatásával és egy kis odafigyeléssel költséghatékonyan éljünk a céges mobiltelefon kínálta lehetőséggel is.
- A MÁV-csoporton belüli hívások díjmentessége. A MÁV-csoporton kívüli céges hívások díja, és a mobilinternet használat díja sem csökkentik a munkavállalók engedélyezett költségkeretét.
o A költségkeret mértéke megtalálható a 62/2025. ( VIII. 15. MÁV Ért. 19. ) VIG sz. utasítás a MÁV-csoport mobil kommunikációs eszköz- és szolgáltatás igénybe vételének szabályzatáról című vezérigazgatói utasításban.
- A MÁV-VOLÁN csoport családi csomag előfizetései nem érintettek.
Mi változik?
- Több díjcsomag lesz. A korábbi egységes díjcsomag helyett – a felhasználási szokásokhoz igazodó – többféle díjcsomag került bevezetésre.
- Bizonyos hívások ezentúl többletköltséget jelentenek a MÁV-csoportnak. A fentiekben felsoroltakon túl minden hívás – még a Telekom irányba indított hívások is – díjazottá váltak, díjcsomagtól függően 5-8 Ft/perc értékben. (A számlázás egysége természetesen másodperc alapú marad.)
- Díjköteles lesz az SMS-küldés a MÁV-csoport belül is. Ennek költsége 10 Ft/SMS.
- Az adatokra vonatkozó szabályok. A beállított adatcsomag-méret elérésekor korábban leállt a mobilinternet elérés, mostantól azonban – Magyarországon belül – engedi a túlforgalmazást a Szolgáltató, ennek azonban többletköltsége lehet, mely a MÁV-csoportot terheli.
o Adatroaming: bár az EU-díjzónában a belföldi díjcsomagban foglalt adatmennyiség teljes egésze felhasználható, ha az elfogyott, a Szolgáltató nem engedi majd az adathasználatot. Erről a határátlépéskor azonban SMS-ben is értesítést küldenek a felhasználónak.
o Az EU-díjzónán kívüli adatroaming igényeket a továbbiakban is kérjük az utazás megkezdése előtt időben igényeljék meg az ITSD felületén, az utazás kezdő- és végdátumának feltüntetésével, hogy munkáltatói jogkörgyakorló engedélyezése után azt időben be tudjuk állítani!
Kérések, javaslatok
- Tudatos használat. Kérjük, hogy fentebb említett díjcsomagok optimalizálása érdekében – lehetőség szerint – mindenki csak a szükséges hang- és adatszolgáltatást vegye igénybe!
- VPN. Akik VPN-bejelentkezéshez SMS-hitelesítést használtak, kérjük, térjenek át az applikációs hitelesítésre, az ehhez szükséges információk megtalálhatók a mellékelt tájékoztatóban.
Az átmeneti időszakot, azaz az új szerződés megkötését követően újabb tájékoztató anyagot küldünk majd a végleges felhasználói szabályokról."
- zárja a munkáltató az augusztus elején kiadott tájékoztatót pontosító legutóbbi tájékoztatóját.