A MÁV FKG integrációja volt a vezető téma a MÁV Pályaműködtetési Zrt. VÉT-ülésén
Június 16-án a MÁV Pályaműködtetési Zrt. VÉT-ülésén egyetlen napirendi pontként a MÁV FKG integrációjával kapcsolatos kérdések voltak terítéken. A VDSzSz tárgyalódelegációja egyedül képviselt ebben a kérdésben határozott álláspontot, azaz csak megfelelő garanciák és ellentételezés mellett vagyunk hajlandók olyan KSZ-módosításra, ami a többi vasutas kollégához képest jelentősen nem rontja az átkerült munkavállalók helyzetét. Mindenképpen ragaszkodunk a korábbi egyoldalú munkáltatói intézkedések – külön megállapodás keretében történő – biztosításához. Ami a leglényegesebb kérdést, azaz a hathavi munkaidőkeret megtartását illeti, további egyeztetéseket tartunk szükségesnek.
Június 16-án a MÁV Pályaműködtetési Zrt. VÉT-ülésén egyetlen napirendi pontként a MÁV FKG integrációjával kapcsolatos kérdések voltak terítéken. A hatályos kollektív szerződés szerint – amennyiben a felek másként nem állapodnak meg – ez év július elsejét követően a volt FKG-s munkavállalók valamennyi munkaviszonyra vonatkozó szabály tekintetében azonos feltételek szerint dolgoznak MÁV-os kollégáikkal.
Ennek megfelelően a korábbi – elsősorban a munkavállalók számára inkább hátrányos – munkáltatási feltételek lényegesen (pl. pihenőidő) javulnak, továbbá azok a vívmányok, amik eddig nem, vagy csak részben illették meg őket (MÁV ÉVEK, munkaviszony megszűnés esetén járó juttatások stb.), ezt követően részükre is korlátozás nélkül biztosítottak lesznek.
A munkáltató – jól felfogott érdekei mentén – szeretne megőrizni számos olyan munkáltatási feltételt, ami korábban biztosította számára a rugalmas munkáltatást. Ennek megfelelően éles nézetkülönbség alakult ki a tárgyalófelek között a jövőbeni munkáltatás szabályainak esetleges továbbéléséről.
A VDSzSz tárgyalódelegációja egyedül képviselt ebben a kérdésben határozott álláspontot, azaz csak megfelelő garanciák és ellentételezés mellett vagyunk hajlandók olyan KSZ-módosításra, ami a többi vasutas kollégához képest jelentősen nem rontja az átkerült munkavállalók helyzetét.
Mindenképpen ragaszkodunk a korábbi egyoldalú munkáltatói intézkedések – külön megállapodás keretében történő – biztosításához.
Ami a leglényegesebb kérdést, azaz a hathavi munkaidőkeret megtartását illeti, további egyeztetéseket tartunk szükségesnek. Ezzel összefüggésben éles kritikával éltünk az olyan munkáltatási gyakorlatokkal szemben, amelyek mind a munkajogi határokon túlnyúlnak (munkaidő / pihenőidő), mind az egészséget nem veszélyeztető, biztonságos (emberséges) munkavégzés követelményének nem felelnek meg. Erre vonatkozóan a munkáltató határozott ígéretet tett, hogy ezt a gyakorlatot megszünteti.
Az egyebek napirend keretében kértük a munkáltatót, hogy megfelelő humán (bér) intézkedésekkel kompenzálja az 1. számú fővonalon, a KÖFI bevezetésével kapcsolatos, számos munkavállalót érintő negatív következményeket, értve itt mindenekelőtt egyes pótlékok elvesztését, illetve adott esetben a más munkavégzési helyre történő áthelyezéssel kényszerűen együtt járó alapbérveszteséget.
Visszatérő jelleggel hívtuk fel a figyelmét a munkáltatónak a TEB-es területet érintő kockázatokra. Jelen esetben – a GySEV átadás következtében – a 29. számú vonalon, a biztosítóberendezési szakaszokon kialakult helyzet humán támogatását (egyedi bérintezkedést) kértünk a kialakult helyzet kezelésére, különös tekintettel az általuk kezelt 62 sorompó karbantartására, hibaelhárítására.