Nálunk minden
a vasutasokról szól!

Szakszervezetünk fellépése nyomán a munkáltató visszavonta a fejpályaudvarokon aláíratott hibás nyomtatványokat


Sárkány László pályavasúti budapesti területi igazgató szerint "nem volt cél és továbbra sem cél új/eltérő munkáltatási gyakorlat alkalmazása. Továbbra is a hatályos MT és KSZ szerint kíván foglalkoztatni és Megállapodást kötni a munkáltató".

Mint arról január 31-én beszámoltunk, szakszervezetünkkel elmulasztotta egyeztetni, és így adta ki a MÁV Pályaműködtetési Zrt. azt a "Megállapodást", amit a budapesti fejpályaudvarokon készenléti jellegű munkakörökben foglalkoztatott - forgalmi-és elegyrendező - munkavállalókkal kíván megkötni. A megállapodás tervezet tartalma szerint - a helyi függelékekben meghatározott készenléti jellegű munkakörökben - a napi munkaidő beosztás a 12 órát meghaladhatja, akár 24 óra időtartamig is. Erről van szó:

IMG_20250129_100139.jpg [sm-300]

A VDSzSz Szolidaritás álláspontja szerint, a fejpályaudvarokon forgalmi munkakörökben foglalkoztatottak különösen leterheltek, ezért a 12 órát jelentősen meghaladó napi munkavégzés

  • egyrészt veszélyezteti a munkavállalók egészségét - elegyrendező munkakörökben a testi épségüket is,
  • másrészt az előbbiből adódóan közlekedésbiztonsági kockázatot jelent.

Felhívtuk Tagtársaink figyelmét arra, hogy a jelentős érdeksérelem elkerülése érdekében a már kiosztott munkáltatói tervezetet ne írják alá!

Február 4-én már arról számolhattunk be, hogy szakszervezetünk fellépése nyomán a munkáltató visszavonta azokat az iratmintákat, amelyeket január 31-én Budapest-Déli pályaudvaron kezdtek el osztani a forgalmi és elegyrendező munkakörben foglalkoztatott munkavállalók számára. Ezen iratminták azt tartalmazták, hogy a munkavállalók akár 24 órás időtartamra is beoszthatók a napi munkavégzés keretében. A munkáltató belátta a tévedését, és visszatér a Kollektív Szerződés illetőleg a Kollektív Szerződés Helyi Függeléke szerinti foglalkoztatási szabályokhoz, így a napi munkavégzés felső korlátja továbbra is 14 órás időtartam marad.

Természetesen a munkáltatót is megkerestük, Sárkány László pályavasúti területi igazgatótól pedig az alábbi választ kaptuk: 

Az eset körülményeit rövid úton vizsgáltuk, mellyel kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adom.

A fejpályaudvarok közötti egységes eljárásrendek, szinergiák megteremtését vizsgálta és végezte a munkáltató, mely közben felszínre került, hogy az újfelvételes munkavállalók esetében nem minden munkavállalóval lett e Megállapodás megkötve, vagy azok nem voltak fellelhetők.

Ennek rendezésére rendelkezett a munkáltató, melyet a végrehajtást végző kollégák félreértelmeztek, nem megfelelően kitöltött nyomtatványt alkalmaztak.

Nem volt cél és továbbra sem cél új/eltérő munkáltatási gyakorlat alkalmazása. Továbbra is a hatályos MT és KSZ szerint kíván foglalkoztatni és Megállapodást kötni a munkáltató.

A téves nyomtatványt kiadó érintett kollégákkal a helyzet és helyes eljárásrend tisztázásra került, a tévesen kitöltött nyomtatványok visszavonásra kerülnek/kerültek.

Galéria