Szakszervezetünk fellépése nyomán a munkáltató visszavonta a fejpályaudvarokon aláíratott hibás nyomtatványokat
Sárkány László pályavasúti budapesti területi igazgató szerint "nem volt cél és továbbra sem cél új/eltérő munkáltatási gyakorlat alkalmazása. Továbbra is a hatályos MT és KSZ szerint kíván foglalkoztatni és Megállapodást kötni a munkáltató".
Mint arról január 31-én beszámoltunk, szakszervezetünkkel elmulasztotta egyeztetni, és így adta ki a MÁV Pályaműködtetési Zrt. azt a "Megállapodást", amit a budapesti fejpályaudvarokon készenléti jellegű munkakörökben foglalkoztatott - forgalmi-és elegyrendező - munkavállalókkal kíván megkötni. A megállapodás tervezet tartalma szerint - a helyi függelékekben meghatározott készenléti jellegű munkakörökben - a napi munkaidő beosztás a 12 órát meghaladhatja, akár 24 óra időtartamig is. Erről van szó:
A VDSzSz Szolidaritás álláspontja szerint, a fejpályaudvarokon forgalmi munkakörökben foglalkoztatottak különösen leterheltek, ezért a 12 órát jelentősen meghaladó napi munkavégzés
- egyrészt veszélyezteti a munkavállalók egészségét - elegyrendező munkakörökben a testi épségüket is,
- másrészt az előbbiből adódóan közlekedésbiztonsági kockázatot jelent.
Felhívtuk Tagtársaink figyelmét arra, hogy a jelentős érdeksérelem elkerülése érdekében a már kiosztott munkáltatói tervezetet ne írják alá!
Február 4-én már arról számolhattunk be, hogy szakszervezetünk fellépése nyomán a munkáltató visszavonta azokat az iratmintákat, amelyeket január 31-én Budapest-Déli pályaudvaron kezdtek el osztani a forgalmi és elegyrendező munkakörben foglalkoztatott munkavállalók számára. Ezen iratminták azt tartalmazták, hogy a munkavállalók akár 24 órás időtartamra is beoszthatók a napi munkavégzés keretében. A munkáltató belátta a tévedését, és visszatér a Kollektív Szerződés illetőleg a Kollektív Szerződés Helyi Függeléke szerinti foglalkoztatási szabályokhoz, így a napi munkavégzés felső korlátja továbbra is 14 órás időtartam marad.
Természetesen a munkáltatót is megkerestük, Sárkány László pályavasúti területi igazgatótól pedig az alábbi választ kaptuk:
Az eset körülményeit rövid úton vizsgáltuk, mellyel kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adom.
A fejpályaudvarok közötti egységes eljárásrendek, szinergiák megteremtését vizsgálta és végezte a munkáltató, mely közben felszínre került, hogy az újfelvételes munkavállalók esetében nem minden munkavállalóval lett e Megállapodás megkötve, vagy azok nem voltak fellelhetők.
Ennek rendezésére rendelkezett a munkáltató, melyet a végrehajtást végző kollégák félreértelmeztek, nem megfelelően kitöltött nyomtatványt alkalmaztak.
Nem volt cél és továbbra sem cél új/eltérő munkáltatási gyakorlat alkalmazása. Továbbra is a hatályos MT és KSZ szerint kíván foglalkoztatni és Megállapodást kötni a munkáltató.
A téves nyomtatványt kiadó érintett kollégákkal a helyzet és helyes eljárásrend tisztázásra került, a tévesen kitöltött nyomtatványok visszavonásra kerülnek/kerültek.