Nálunk minden
a vasutasokról szól!

Kizárólag természetes fogyással csökken a személypénztárosok száma


Szakszervezetünk Személypénztáros Tagozatának június 17-i ülésén a szervezeti átalakítással kapcsolatos kérdések álltak a fókuszban. Az ülés vendége volt Laskay Lóránt, a MÁV-Start értékesítési igazgatója. 

A munkáltató képviseletében Laskay Lóránt nem kívánt részletekbe bocsátkozni a holdinggal összefüggésben várható változásokról, mivel még nem rendelkezik konkrét információval. 

A MÁV-Start és a Volán integrációjára 2025. január elsejével kerül sor, ezzel kapcsolatban a munkáltató áttekintette, milyen feladattal jár. Első körben a HKIR és az egyjegy utazási rendszer kialakításával kapcsolatban beszámolt arról, hogy szinte az összes értékesítési csatornán lehetséges vasúti jegy mellett a Volánbusz jegyek értékesítése - így a jegykiadó automatákból is. 

Mint elmondta, a volánosok ősztől várhatóan a JÉ-rendszert fogják teljeskörűen használni. Hozzátette, hogy a tarifareform miatt a kedvezmények ugyanazok, a bérletek közös termékek, ezáltal a folyamatnak ez a része nagyban leegyszerűsödött.
Jövőre a két társaság munkavállalói egyetlen céghez kerülnek, ennek kapcsán pedig a munkáltató szerint meg kell vizsgálni, hogyan lehet az ezekből fakadó szinergiákat kihasználni.

Arra a kérdésre, hogy a változások helyileg érinteni fogják-e a pénztárosokat, nem tudott konkrét választ adni. Mint mondta, az első időszakban biztosan nem, mivel akkor a technikai háttér teljeskörű megvalósítására koncentrálnak, a későbbiekben pedig szolgálati helyenként fogják felmérni a lehetőségeket, és ez alapján lehetnek változások. A felmérés során azt is mérlegelik többek között, hogy milyen messze található egy adott helyen a Volánbusz pénztára a Startostól. 

A párhuzamosságok tervezett megszüntetését firtató kérdésre Laskay Lóránt megismételte, hogy ezt a kérdést is helyszínenként kell megvizsgálni, függ attól, mennyi tranzakció van egyik, illetve másik helyen, és milyen más feladataik vannak - ez azonban még előttük áll.

A kisforgalmú vasúti pénztárak bezárásának lehetőségét a munkáltató szintén helyszínenként vizsgálja, a MÁV-Start a természetes fogyás miatt nagyjából 20 pénztárat zár be idén.

Halasi Zoltán, a VDSzSz Szolidaritás elnöke és Mózes Tibor, a VDSzSz Szolidaritás alelnöke tájékoztatást adott a legfontosabb érdekvédelmi fejleményekről, így - kérdésre válaszolva - többek között arról, hogy a MÁV-nál folyamatban van a középtávú bérmegállapodással azonos hatályú - 2026. végéig szóló - együttműködési megállapodás tárgyalása. Az egyezséget követően vélhetően egy-másfél hónap múlva a Startnál is megszülethet az együttműködési megállapodás, ezt követően lesz ismét elérhető a MÁV-Évek program. 

Galéria