Nálunk minden
a vasutasokról szól!

Előrelépést ért el a VDSzSz Szolidaritás Személyszállítási Utazó Tagozata!


A VDSzSz Szolidaritás Személyszállítási Utazó Tagozata október 26-i ülésén a munkáltató képviseletében Ughy Kálmán üzemeltetési igazgató, illetve Márta Levente, Stindler Csaba műszaki szakértő is részt vett.

Előrelépést ért el a VDSzSz Szolidaritás Személyszállítási Utazó Tagozata!

Az ülésen súlyponti téma volt az e-learning révén történő felkészülés és vizsga kérdésköre. Utazó tagtársaink beszámoltak arról, hogy országosan komoly különbségek akadnak a díjazás terén, ami messze nem egységes gyakorlat szerint történik. Egyes esetekben egy adott TSZVI-n belül is akadnak különbségek. A Tagozat az egységes szabályozás megalkotását sürgette, a tárgyalások október 27-én meg is kezdődtek. 

A tagozati ülésen szintén hangsúlyos kérdés volt a lezárt kocsival való közlekedés is, ami akkor jelent problémát, ha a lezárt rész nem a szerelvény végén található. Mindez óriási felelősséget helyez a vezető jegyvizsgálók vállára, különösen egyfős személyzet esetén: ekkor ugyanis az utas nem léphet kapcsolatba a személyzettel, hiszen a lezárt vonatrészen csak a vezető jegyvizsgáló jöhet át. Az utas emiatt nem értesítheti a személyzetet bármilyen probléma, esemény (rosszullét, baleset, stb.) esetén.

A baleseti kockázat és az órási felelősség miatt a Tagozat a kiadott parancskönyvi utasítás módosítását kezdeményezte: amennyiben a kiindulási állomáson lezárt kocsi van a szerelvényben, azt sorozzák ki (feltéve, hogy nem a szerelvény végén közlekedik). Amennyiben mégis lezárt vonatrész közlekedik a szerelvényben (és nem a végén), akkor kezdeményezte a tagozat, hogy a parancskönyv tartalmazza: a jegyvizsgálónak semmilyen felelőssége nem merülhet fel a lezárt részen túli, utasok számára megnyitott vonatrésszel kapcsolatban. Mindez természetesen a menetközbeni lezárásra nem vonatkozik. A munkáltató orvosolni fogja a problémát. A jövőre bevezetni tervezett új E12-ben remélhetően jobb szabályozás lesz ezen a téren. 

Felmerült a le- és feljelentkezési idő illetve a munkaközi szünet kiadásának problematikája olyan állomásokon, ahol gyors vonatforduló van (és személyzetváltás nincs). Ughy Kálmán vállalta, hogy utánajár a kérdésnek. Az egyeztetésen elhangzott, hogy jövőre nem tervezik a jegyvizsgálók telefonjának cseréjét. 

A munkáltató képviselőinek távozása után a folytatásban a Tagozat áttekintette a jegyeladási jutalékrendszer külső körülmények miatti fokozatos értékvesztésének kompenzálási lehetőségeit, de szóba került a jogosulatlan használat miatt az okmányok bevonásával kapcsolatos elszámolás elmaradásának kérdése is: mint Lőrincz László elmondta, saját becslése szerint a jogos összeg csupán negyedét fizethette ki a munkáltató. A Tagozat tagtársaink körében a továbbiakban információt gyűjt azzal kapcsolatban, hogy mennyire általános ez a probléma, és a tapasztaltak alapján kezdeményezzük a munkáltatónál az elmaradás sürgős rendezését. 

Galéria