Nálunk minden
a vasutasokról szól!

Utasellátó: újrakezdés május 17-én!


A munkáltató a legutóbbi HÉT-ülésen arról tájékoztatott, hogy május 17-én indul újra az Utasellátó a Balaton IC-vonatokban az étkező-bisztró kocsikkal, június 1-jén pedig az üzleti várótermet tervezik megnyitni a Keleti pályaudvaron. A járványügyi szabályok betartásával, a védettségi igazolvánnyal rendelkező utasok léphetnek majd be az üzleti váróba és a vonatokban közlekedő étkezőkocsikba is.

Utasellátó: újrakezdés május 17-én!

Szakszervezetünk rákérdezett, hogy kik ellenőrzik majd az utasok védettségi igazolványát. Az igazgató közlése szerint az üzleti váróban a TSZVI munkatársa fogja ellenőrizni, az étkezőkocsikban pedig az Utasellátós kollégák. Ezzel kapcsolatosan megfelelő tájékoztatást adnak a munkavállalók részére.

A tervek szerint július 19-én a Balaton Északi partján debütálnak az IC+ bisztró kocsik (35 db készül), az eddiginél magasabb szintű szolgáltatásokkal. Az elsőosztályú, prémium- és bisztrószakasszal rendelkező vasúti kocsikban a helyben felszolgálás lehetőségét dolgozzák ki jelenleg az első osztályon utazók és a business utasok részére. Emellett olyan konstrukciót is kialakítanak, hogy a jegyár bizonyos termékeket is magában foglaljon.
A kocsik az utószezon végéig közlekednek majd a balatoni járatokban, majd fokozatosan állítják be őket a belföldi IC vonatokba, elsőként a kör-IC-kbe.
A munkáltató beszámolója szerint a jelenlegi étkezős személyzet a Balaton déli partjára lesz elegendő, ezért az északi parti közlekedés beindításához a létszám bővítésére van szükség, amit a humán szervezettel egyeztetnek.

A Batthyány téren a két üzlet látványtervei elkészültek, a műszaki tervezés folyamatban van, várhatóan a május 17-i héten kezdődnek a bontási munkák, július végén nyithatnak ki.

A MÁV Székházban kialakítandó kávézó és sajtóközpont megvalósítása lelassult a veszélyhelyzet miatt.

A nemzetközi járatok indítása a járványhelyzet miatt bizonytalan, de a munkáltató reményei szerint június 10–vel elindulhatnak, elsőként az Adria járattal (2 háló, 3 fekvő és 1 étkezőkocsi a határig). Az utazói kollégák számára a határátlépési jogosultság feltételei a védettségi igazolvány mellett az oltási igazolás is, valamint a 2. oltástól számítva legalább 14 napnak el kell telnie.
Felmérik, kik rendelkeznek a Horvátországba történő belépéshez előírt követelményekkel, ezért nyilatkoztatják a munkavállalókat. Akik nem tudnak megfelelni a kritériumoknak, azok számára az utasszámlálásnál, az utastájékoztatásban vagy a jegykiadó automatáknál biztosítanak munkát.

A jelenlegi utaskísérői létszám csak az Adria járatra lesz elegendő, ezért a többi nemzetközi vonat indulásához szükség lesz további munkavállalók felvételére.

A munkáltató tájékoztatójában elmondta, hogy folyamatban van az utasellátó kocsik arculati változtatása és felújítása, korszerűsítése, új eszközökkel történő felszerelése.

Új munkaköröket (pl: fedélzeti szolgáltatói feladatokra host, hostess, barista) terveznek létrehozni, amihez természetesen a Kollektív Szerződés Helyi Függelékének módosítására lesz szükség.

Kérdésünkre az igazgató válaszában kifejtette, hogy az új, illetve a felújított kocsik bemutatását, a szükséges gyakorlati oktatást, a műszaki ismereteket még a járatok elindulása előtt minden munkatárs számára betervezték, és biztosítják.