Nálunk minden
a vasutasokról szól!

Elővárosi pótlék: idei évre is meghosszabbította a MÁV-Start, mi azonban az elosztás alapelveivel nem értünk egyet, ezért ebben a formában továbbra sem támogatjuk!


Budapest elővárosi közlekedésében a megnövekedett munkaterheléssel járó szolgálatok anyagi elismeréseként elővárosi pótlékot vezetett be a MÁV-Start egyoldalú munkáltató intézkedéssel 2020. januárjától, amit most a munkáltató a 2021. évre is  meghosszabbított. 

Elővárosi pótlék: idei évre is meghosszabbította a MÁV-Start, mi azonban az elosztás alapelveivel nem értünk egyet, ezért ebben a formában továbbra sem támogatjuk!

Elővárosi pótlékra az a belföldi és nemzetközi jegyvizsgáló és vezető jegyvizsgáló munkakörben foglalkoztatott munkavállaló jogosult, aki elővárosi vonatot továbbít. Elővárosi vonatnak számít a hivatalos menetrendben "E"-jelöléssel rendelkező vonat, továbbá a MÁV-Start Technológiatervezés által meghatározott olyan vonatok, amelyek az elővárosi vonalrészeken az "E"-jelölésű vonatok szerinti megállási renddel közlekednek.

A munkáltató a jogosultság megállapításánál csak az elővárosi vonalrészen történő vonattovábbítást veszi figyelembe, és csak az ezen a részen szolgálatot teljesítő személyzet jogosult a kifizetésre. A bérpótlék mértéke 500 Ft/"E"-vonat, az eIszámolási alapja:

a 2020. második negyedévében (április 1. és június 30. között) a ténylegesen "E"-vonaton teljesített szolgálatok darabszáma x pótlék összege (500 Ft)

A bérpótlék kifizetésére a júliusi munkabérrel egyidejűleg, 2020. augusztusban kerül sor.

Ismeretes: Álláspontunk szerint a munkáltató által egyoldalúan meghatározott díjazási elvek szerinti végrehajtás – a 2019-es évvégi kifizetésekhez hasonlóan – azt eredményezi majd, hogy a munkakörcsaládon belül feszültség keletkezik a munkavállalók között, és általános lesz az elégedetlenség a kollégák nagy része által igazságtalannak tekintett elosztási mód miatt.