Nálunk minden
a vasutasokról szól!

Hiányos utastájékoztatásért is fizethetett a munkáltató, majd nem csekély kártérítést szabott ki tagtársunkra is!


Természetesen, tagtársunkat képviseltük, akinek végül nem kellett fizetnie. Tanulság a cikkben.

Hiányos utastájékoztatásért is fizethetett a munkáltató, majd nem csekély kártérítést szabott ki tagtársunkra is!

Összesen 4,86 millió forintra büntette a MÁV csoportot 2020-ban az Innovációs és Technológiai Minisztérium Utasjogi és Piacfelügyeleti Főosztálya – derül ki a vasúttársaság adataiból. A MÁV honlapjára most került fel a vizsgálatok és ellenőrzések listája.

 Egy év alatt közel ötmillió forintra bírságolta a MÁV csoportot az ITM Utasjogi és Piacfelügyeleti Főosztálya, de az Egyenlő Bánásmód Hatóságtól is érkezett büntetés. A legnagyobb, 1,25 millió forintos bírságot azért szabták ki, mert Pirtón és Soltvadkerten régi menetrend volt kint az állomáson.

Ha a kiszabott bírság munkavállalói felelősségre is visszavezethető, a munkáltató kártérítésként kiszabhatja, felelősségrevonás mellett. Veréb Olga, a VDSzSz Szolidaritás Szeged területi vezető ügyvivője számolt be a hatósági jelentésben is említett eseményről, amikor az indulás előtti utastájékoztatás nem történt meg. A vezető jegyvizsgálóra a munkáltató kirótta a nem csekély kártérítési összeget. A szakszervezetünk által képviselt tagtársunk csak azért mentesült a kifizetés alól, mert a hangosító berendezés többszöri, tanúval igazolt próbája után a hiányos és elégtelen működést jelezte, ami igazolta: nem az ő felelőssége volt a hangosító berendezéssel történő tájékoztatás elmaradása. Javasoljuk, hogy saját védelmetek érdekében érdemes ilyenkor bejelentést tenni, és eseményjelentő lapot is írni - ez kötelező is!

Istvántelek állomáson kilenc különböző alkalommal találta azt a piacfelügyelet, hogy nem volt hangos utastájékoztatás, emiatt összesen 2,2 millió forint bírság járt. Az, hogy Vácon egy ellenőrzésnél nem működött két lift, 500 ezres bírságot ért.

De nem csak a minisztérium büntette a vasúttársaságot. Az Egyenlő Bánásmód Hatóság 150 ezer forintra bírságolta a céget, mert Dunakeszin a gyalogos-aluljáró nem akadálymentes.

Fizethetett a MÁV az után is, hogy egy augusztusi estén a vonat meghibásodása miatt néhány utas lekéste a csatlakozását, így Nagykanizsán kellett tölteniük az éjszakát. A cég az utasok 19 ezer forintos szállásköltségét egy békéltető testületi eljárás után novemberben megtérítette.

Forrás: hvg.hu