Nálunk minden
a vasutasokról szól!

Pécs állomás: éjszakai munkavégzés vaksötétben


Létai Károly alapszervezeti vezető Pécs állomás kocsivizsgálói részéről jelezte, hogy "német kocsikból" álló szerelvényt kell éjszaka - sötétben - alulról vizsgálniuk egy szabadtéri aknában, mindenféle világítás nélkül. Ez a gyakorlat balesetveszélyes, ezért Oroszi Rudolf, a VDSzSz Szolidaritás munkavédelmi szakértője a munkáltatótól kért intézkedést.

Oroszi Rudolf a munkáltató részére mellékelte a járművek vizsgálóaknáira vonatkozó követelményeket. A MÁV Szabvány már a tervezés stádiumában előírja a világítótestek elhelyezésére szogáló "fészek" kialakítását. Mint írta,

nyilván nem azért, hogy aztán üresen maradjanak.

A MÁVSZ 2950-3 Külsőtéri megvilágítási szabvány 6.8. pontja 5, illetve 10 luxot határoz meg (beltéren ez 100 lx) a munkavállalók biztonságos közlekedése, helyváltoztatása miatt. Ha az aknán szerelvény áll, abban az esetben még a jó térvilágítás sem elegendő, főleg az alsó szinteken. A munkahelyek biztonsági követelményeinek minimális szintjéről szóló 3/2002 SzCsM-EüM rendelet a szabadtéri szerelési munkáknál 200-500 luxot ír elő.

A VDSzSz Szolidaritás munkavédelmi szakértője felszólította a munkáltatót, hogy teremtse meg a munkavállalók biztonságos munkavégzésének feltételeit az IP védett lámpatestek szabvány szerinti elhelyezésével - amennyiben a szerelvény vizsgálata csak sötétedés után oldható meg!

Letölthető dokumentumok:

SKM_C25820102010350.pdf

Galéria