Nálunk minden
a vasutasokról szól!

Októberben írják ki a tendert a HÉV-szerelvények 2023-25 közötti lecserélésére


Ezzel párhuzamosan hamarosan elkezdődik az 5-ös metró tervezési folyamata, amely egy Duna alatti alagúttal kötné össze a szentendrei HÉV-et a csepeli és ráckevei HÉV-vonalakkal.

Első körben a csepeli és ráckevei HÉV-kocsikat selejtezik le. A jelenleg közlekedő kiöregedett 98 szerelvényt 54 újjal váltják ki. Ezek mindegyike 120 méter hosszú, egyterű, légkondicionált, akadálymentesített lesz, és 700 utast képesek befogadni. Beszerzésükre októberben írják ki a tendert, az árat 200 milliárd forint körülire becsülik. Az 5-ös metró tervének része az is, hogy a déli HÉV-vonalat meghosszabbítják a Kálvin térig, az új metró végállomásáig. Mindezt Fürjes Balázs Budapest és fővárosi agglomerációért felelős államtitkár jelentette be kedden a csepeli HÉV-kocsiszínben. 

Újságírói kérdésre válaszolva Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója elmondta, hogy a csepeli agglomerációból körülbelül 30 ezer ingázó autót válthatnak majd ki az új és gyorsabb szerelvények. Hozzátette: tíz év alatt 100 ezerrel nőtt a Budapest környékéről a városba belépő, majd kilépő járművek száma, csakis átfogó fejlesztésekkel lehet az agglomerációból érkezők számát szinten tartani.