Nálunk minden
a vasutasokról szól!

RCH: Mínusz 4 millió euró lehet az évvégi "eredmény"


Érdekesség, hogy a veszélyhelyzetben eltelt hónapok voltak az RCH számára a legerősebbek.  Nyomasztó a Dunaferr pénzügyi helyzete és adósságának mértéke, ezért az RCH már jelzálogjogot jegyeztetett be a Lőrinci (kispesti) Hengermű területére és készletekre, illetve további ingatlanokra is.

A KÜT augusztus 25-i ülésén Gyevnár Sándor kontrolling vezető tartott tájékoztatót a COVID-19 vállalat teljesítményére gyakorolt hatásáról, az 1-7 havi eredményekről és az Optimum projektről. 
Elmondta, hogy a vírus elleni védekezés jegyében két hullámban szerzett be az RCK védőeszközöket, első alkalommal 40 millió forint értékben, ennek kb. 90%-át osztották szét az RCH munkavállalói közt, a többit az RCG magyarországi leányvállalatainak munkavállalói kapták meg. A második hullámban a hiányokat pótolták mintegy 3,5 millió forint értékben. A beszerzésnél a fő szempont nem a költséghatékonyság volt, hanem az, hogy melyik szolgáltató képes a megrendelt védőeszközt előbb leszállítani. A védőeszközök kiosztása a szervezeti egységek között nagyjából létszámarányosan történt, a maszkok beszerzése azóta is folyamatos, a készletek rendelkezésre állnak.

Dr. Vincze Teodóra humánerőforrás igazgató azzal egészítette ki az elmondottakat, hogy az RCH továbbra sem lazít a biztonsági szabályokon, így továbbra is minimalizálják a személyes jelenlétet igénylő tárgyalásokat. A székházban a munkavállalói létszám nagyjából fele tartózkodhat.

Aki a Kormány által vörös vagy sárga színekkel jelölt, a vírus terjedése szempontjából veszélyeztetettnek minősített országból tér haza, és emiatt karanténba kényszerül, arra az augusztus 14-én hatályba lépett kormányrendelet vonatkozik: “Az a biztosított, aki részére magánútlevéllel, valamint egyéb úti okmánnyal végrehajtott, nem hivatalos célú kevésbé súlyos vagy súlyos fertőzöttségi mértékű országból Magyarország területére történő beutazáskor hatósági házi karantént rendeltek el, nem minősül keresőképtelennek”.

A mostanáig elért eredmény -3,1 millió euró, ami -4 millió eurós éves záró eredményt vetít előre. Érdekesség, hogy a veszélyhelyzetben eltelt hónapok voltak az RCH számára a legerősebbek. Ennek oka, hogy miközben az autó- és faszegmens visszaesett, addig a gabona és a BorsodChem jól teljesített, utóbbi kettő jövedelmezősége sokkal jobb. (A fafuvarozás kifejezetten rossznak számít, az autó is inkább presztízsfuvarnak minősül.)

Nyomasztó a Dunaferr pénzügyi helyzete és adósságának mértéke, ezért az RCH már jelzálogjogot jegyeztetett be a Lőrinci (kispesti) Hengermű területére és készletekre, illetve további ingatlanokra is. A cél, minél előnyösebb ranghelyet elfoglalni arra az esetre, ha csőd vagy felszámolási eljárás alá kerülne a Dunaferr. Ezek az intézkedések a követelések mintegy 60%-ára nyújtanak fedezetet. Az RCH felé fennálló adósságplafon mértéke 3 milliárd 100 millió forint. Amennyiben a Dunaferr ezt meghaladná, akkor áruforgalmi korlátozást vezet be az RCH vele szemben.
A másik nagy adós a GT Transport 96, ebben az esetben is jelzálogjogot jegyeztetett be az RCH.

Az árfolyam idei alakulása eddig 3,3 millió eurót hozott az RCH-nak. A vállalat elegytovábbítási költségeinek csökkentése megelőzte a forgalmak/bevételek csökkenését. A rendezvények, oktatások, képzések és kiküldetések csökkentése révén 30 millió forint megtakarítás keletkezett.

Az Optimum projekt kapcsán elhangzott, hogy az RCH megvizsgálja a tolatási körzetek tevékenységét (mozdonyok rendelése, tolatási költségek, RIV, PGV bér alakulása, az összes tolatási költség 2019-ben 8,2 Mrd forint volt.)
Önálló tolatási képességet alakít ki BILK-en, Dunaújvárosban, de már tervbe van véve Ferencvárosban is január 1-jei kezdéssel. Az RCH megvizsgálja a tarifa alapú jövedelmezőséget és az előkalkulációs program fejlesztési lehetőségeit.

További hírek röviden:

  • Elindult az RCH egészségmegőrző programja, az új helyszín Hajdúszoboszló. Van még pár hely, ahova várják a jelentkezőket. A nyári járulék-szabály változás miatt új VBKJ nyilatkozatokat kell kitölteni. A vállalati hírmondóban rövidesen egy bővebb tájékoztató jelenik meg. Fontos körülmény, hogy szeptember 15 után már nem lehet számlát leadni!
  • Megjelent az időszakos oktatások pótlásáról rendelkező jogszabály ,új utánpótlás program indul, Fradira koncentráltan, 15 fő szállítmányozási-és logisztikai ügyintéző képzésével.
  • Horváth Ottó üzemeltetési igazgató az elmúlt napok rendkívüli eseményeiről tartott tájékoztatót( kabrió Taurus, kocsisiklás, stb.).
  • Szeptemberben indul a cukorrépa forgalom, 350 kocsival, a tavalyihoz hasonló volumennel, három Taurus érkezik, ezek további startos vontatást váltanak ki.
  • Bár az RCH szerint a határtechnológia-váltás terén az elmúlt egy hónapban változás nem történt, ezt nem támasztja alá, hogy a sturovói kollégák közül az áll.op.koordinátorok Vácon, míg a kocsivizsgálók Fradiban folytatják munkájukat... Már amennyiben elfogadják a részükre felajánlott munkaszerződés. módosítást. A szakszervezetek ebben a tárgyban rendkívüli VÉT összehívását kezdeményezték a jövő hétre.