Nálunk minden
a vasutasokról szól!

Augusztus elsejétől több vasútvonalon is visszaáll a járványhelyzet előtti menetrend


Sajtóinformációk szerint augusztus 1-jétől több vasútvonalon is visszaáll a „járványmenetrend” előtti időszakban érvényes közlekedési rend, bár az újabb fejlemény a júniusi VÉT-ülésen elhangzottakkal összhangban áll.

A regionalbahn szerint a személyszállító vasúttársaság munkatársai már dolgoznak az új szerelvényfordulók megtervezésén. Az érintett vonalak:

25 Boba–Zalaszentiván–Zalaegerszeg–Hodoš [Őrihodos]
38 Nagyatád–Somogyszob
60 Gyékényes–Barcs–Szentlőrinc–Pécs
75 Vác–Diósjenő–Balassagyarmat
78 Ipolytarnóc–Balassagyarmat–Aszód
102 Kál-Kápolna–Kisújszállás
103 Tiszafüred–Karcag
109 Debrecen–Tiszalök
125 Mezőtúr–Mezőhegyes (Mezőhegyes–Battonya szakasz kivételével)
145 Kecskemét–Lakitelek–Szolnok

Mindez összhangban van azzal, amit a járatritkítással kapcsolatban Dr. Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója a júniusi VÉT-ülésen elmondott: a járványügyi menetrend szerinte egészen biztosan nem marad így, türelmet kért.

Hozzátette, hogy véleménye szerint azokon a vonalakon kellene megmaradni a vasúti közlekedésnek, ahol a vasút gyorsabb, rövidebb a menetideje és zöldebb. Az elnök-vezérigazgató szavaiból ki lehetett érteni, hogy igazából egy senkinek se jó öszvérmegoldás született, mivel az eredeti cél a párhuzamosságok felszámolása lenne a vasút és a közút között. Ha ugyanis valahol csak ritkítják a járatokat, de azért megmarad a vonatközlekedés, akkor költségoldalról már nincs nagy különbség aközött, hogy naponta egy vagy több vonat közlekedik az adott szakaszon.

A VÉT-ülésen azt is elmondta, hogy a fő célt, a párhuzamosságok megszüntetését szerinte két oldalról kell elkezdeni; jelenleg olyan vonalak is érintettek, ahol versenyképesebb a vasút. Jelezte: 18-20 vasútvonalon az utaslétszám nem éri el a vonatonként 10-20 főt, ami azt jelenti, hogy a vasút versenyképesen nem üzemeltethető. Mikor mindez felmerült, a MÁV 12 vonalat javasolt, ahol buszokkal kiváltható lehet a vasúti közlekedés, és az elnök-vezérigazgató szerint átvezényléssel a munkaerőt is meg lehetne tartani.

A VDSzSz Szolidaritás álláspontja szerint a járatcsökkentési tervezet eredeti formájában teljesen átgondolatlan volt, bevezetése kaotikus viszonyokat eredményezett, és veszélyeztette a vasutasok munkahelyeit, ami elfogadhatatlan!