Nálunk minden
a vasutasokról szól!

Számos vonalon drasztikusan megemelkedik a menetidő a tervezett járatcsökkentés miatt!


Összehasonlítottuk a jelenleg érvényes vasúti menetrendeket a járatcsökkentés utáni vonatpótló buszos menetrenddel. Elfogadhatatlan a vasúti munkahelyek veszélyeztetése!

A menetidőben jelentős eltérés tapasztalható:

25 sz. vonal Zalaegerszeg - Őriszentpéter - Bajánsenye viszonylaton. A jelenleg érvényben lévő menetrend szerint a menetidő 47 perc, vonatpótló autóbuszos közlekedés esetén 82 perc, ami 35 perc menetidő növekedést eredményez.
Őriszentpéter- Bajánsenye között az érvényben lévő menetrend szerinti 4 perces menetidő 12 percre emelkedne. 
66 sz. vonal Villány - Mohács viszonylaton a jelenleg érvényes menetrend szerint a menetidő 25 perc, vonatpótló autóbuszos közlekedés esetén 62 perc, ami 37 perc menetidő növekedést eredményez. Márok- Boly megállóhelyek között tapasztalható a legnagyobb növekedés, mivel vasúti közlekedés esetén a menetidő 6 perc, vonatpótló busszal pedig 19 perc.
102 sz. vonal Kál-Kápolna - Kisújszállás viszonylaton. A jelenleg érvényes menetrend szerint személyvonat esetében a menetidő 97 perc (egy esetben 95 perc), vonatpótló autóbuszos közlekedés esetén 130 perc, ami 33 perc menetidő növekedést eredményez.
113 sz. vonalon Fehérgyarmat - Zajta vonatkozásában 14 perc menetidő növekedés tapasztalható.
116 sz. vonalon Nyíregyháza - Vásárosnamény vonatkozásában 20 perc menetidő növekedés tapasztalható.
Több esetben kisebb  menetidő növekedés érzékelhető : pl: Vámosgyörk - Gyöngyös viszonylaton 8 perc, Tiszaújváros -Nyékládháza viszonylaton 5 perc. 

A VDSzSz Szolidaritás álláspontja szerint az intézkedés teljesen átgondolatlan, bevezetése kaotikus viszonyokat eredményez, és - ami a legfontosabb - veszélyezteti a vasutasok munkahelyeit, ami elfogadhatatlan!

Novák Viktor, VDSzSz Szolidaritás, pályavasúti szakértő