A MÁV-Start vezérigazgatója megerősítette: Szeged JBI területéről tényleg ellopták az egyik Szili főáramköri kábelét!
Gyanús volt, hogy nem sikerült feszültség alá helyezni a Szilit, a kár közel 1 millió forint. Arra viszont nem válaszolt Csépke András, hogyan sikerülhetett a munkáltató által megfelelőnek tartott létszámú és felkészültségű biztonsági őrök ellenére kivinni a rézkábeleket a fenntartási területről.
Megkeresésünkre válaszolt Csépke András, a MÁV-Start vezérigazgatója, aki mint írta bejelentésünk nyomán belső ellenőrzés keretében kivizsgáltatta egy V43-as mozdony főáramköri kábeljének ellopási ügyét. A belső ellenőri vizsgálat megállapította, hogy az eltulajdonítással okozott kár megközelítőleg 958 eFt volt.
Az ellenőrzési tevékenység ellenőrzése során feltárt hiányosságok megszüntetésére intézkedési tervet adott ki, 2018. augusztus 23-án a rendőrségi feljelentés is megtörtént.
A VDSzSz Szolidaritás tájékoztatást kért Csépke Andrástól, miután a Szeged JBI-nél foglalkoztatott tagtársaink jelezték, hogy idén júliusban az egyik villamosmozdonyt feszültség alá kívánták helyezni. Ez azonban nem sikerült: az okot vizsgálva megállapították, hogy a vontatójárműből nagy mennyiségű elektromos vezetéket tulajdonítottak el, a kárérték becslések szerint is több millió forint.
Mint a vezérigazgató részére írtuk, ez azért is különösen aggasztó, mivel a járműfenntartási területet a MÁV-Start Zrt. eddig megfelelőnek gondolt létszámú és felkészültségű biztonsági erőkkel őrizteti. Emiatt érthetetlen, mi módon tudták a MÁV-START Zrt-t megkárosítók a nevezett vontatójárműből kilopott nagy mennyiségű rézkábeleket a fenntartási területről kivinni.
Erre azonban Csépke Andrástól nem érkezett válasz.