Nálunk minden
a vasutasokról szól!

Január elsejétől működhet a bér- és besorolási rendszer a MÁV-csoportnál


Ezen kívül: megengedhetetlen, hogy valaki a munka végeztével - kellő pihenés hiányában - gépkocsit vezessen - ráadásul olyat, ami munkatársakat szállít. Rövidesen megindul az átszervezés a MÁV Zrt. Budapesti Igazgatóságán.

Folyamatos a munka a munkakörmegújítási projektben, a felek minden héten találkoznak, hivatalosan és informálisan is szót váltanak, sőt, a MÁV Zrt. illetékesei részére biztosítottuk azokat a múltbeli dokumentumokat, amik a munkáltató sok költözése miatt már nem fellelhetőek. Bárány Balázs, a VDSzSz Szolidaritás alelnöke szerint

a MÁV Zrt. apparátusa fogékony az észrevételeinkre, ami biztató a jövőre nézve. Tényleg okkal gondolom, hogy ez évben ez a projekt eredménnyel zárul, és nem lesz akadálya annak, hogy egy várva-várt jó bér- és besorolási rendszer január elsejétől működjön a MÁV Zrt. és a hozzátartozó leányvállalatok tekintetében. Ez rendkívül fontos hiszen mindannyiótok számára ismert, hogy számos teher nehezíti a korrekt bérezések rendszerének megvalósulását.

 


Nem felejtettük el azon tagjaink sorsának javítását sem, akik munkaköri feladataik okán gépkocsit is vezetnek: az elmúlt időszak rossz tapasztalatai miatt úgy véljük, hogy megengedhetetlen, ha valaki a munka végeztével - kellő pihenés hiányában - gépkocsit vezessen - ráadásul olyan gépkocsit, ami munkatársakat szállít.

Ezért javaslattal éltünk a MÁV Zrt. felé, hogy mindaddig, amíg az egyéb, felmerült problémákra nem kapunk választ (milyen típusú jogosítvány szükséges, milyen orvosi vizsgálatok, milyen egyéb rendszeres szakmai tanfolyamok kellenek), legalább a pihenőidőt biztosítsák. Úgy véljük, hogy az érintettek részére a munkáltatónak garantálni kell, hogy vezetés előtt legalább négy órát pihenéssel tölthessenek. Az ezt lehetővé tevő munkaügyi kérdéseket később lehet ehhez az elváráshoz igazítani.  


Valamikor megszokott dolog volt, hogy a vasút a folyamatos átszervezés lázában élte mindennapjait - az elmúlt években ez kevéssé volt jellemző, most ismét feltámadt a régi szokás. A MÁV Zrt. Budapesti Igazgatóságát rövidesen eléri az átszervezés hulláma: január elsejéig ezt be kell fejezni, addigra vonul el a vihar. Részletek egyelőre még kevéssé ismertek, június 28-án kapunk majd részletes tájékoztatást az elképzelésekről - az írásos anyag mellett.

Természetesen a vasút valódi jobbítását célzó átszervezésekkel nincs problémánk, különösképpen akkor nem, ha az érintett tagjaink semmiképpen nem érzik ennek hátrányát: nem kell attól tartaniuk, hogy akaratuk ellenére a munkavégzés helyei bővülnek, hogy jövedelmük bármi oknál fogva csökken, ha nőnek a munkaterheik egyezségen alapuló ellentételezés nélkül, stb. Ez alapvető számunkra.

Bárány Balázs hangsúlyozta: a VDSzSz Szolidaritás elvárja, hogy a ténylegesen vasút javát szolgáló átszervezés során ugyanúgy szolgálni kell a tagjaink és a vasutasok javát is. Ennek érdekében értelemszerűen mindent megteszünk, de arra is szükség van, hogy tagjaink segítsenek, és közösen elérjük, hogy a munkáltató a velük szembeni hátrányos elképzeléseit elhessegesse magától, mondván

úgysem tudom velük szemben ezt megcselekedni.

 

- nyomatékosította a VDSzSz Szolidaritás alelnöke.