Nálunk minden
a vasutasokról szól!

Bántalmazás: A MÁV-Start vezetése képtelen megbirkózni a feladattal!


Eközben újabb támadás ért egy vezető jegyvizsgálót, kórházba kellett szállítani. Harlem utcáin éjszaka biztonságosabb Rolex-órával közlekedni, mint jegyvizsgálói szolgálatot ellátni a MÁV-Start által üzemeltetett szerelvényeken.

Úgy tűnik, nincs vége a jegyvizsgálókat ért bántalmazásoknak: tudomásunk szerint legutóbb május 30-án történt egy újabb szomorú esemény: egy utas ököllel úgy megütötte a vezető jegyvizsgálót, hogy kórházi ápolásra szorult. Persze, tart a rendőrségi eljárás, de - mint Bárány Balázs, a VDSzSz Szolidaritás alelnöke fogalmazott -

ez édeskevés: hiszen ez következmény, esemény utáni tabletta, ha úgy tetszik. A MÁV-Start vezetése úgy tűnik, képtelen megbirkózni ezzel a feladattal, ami rendkívül bántó. Harlem utcáin éjszaka biztonságosabb Rolex-órával közlekedni, mint jegyvizsgálói szolgálatot ellátni a MÁV-Start által üzemeltetett szerelvényeken. (...)

Egyszerűen nem értem, nem értjük, hogy miért nem lehet a biztonságos munkavégzés feltételeit megteremteni a munkáltatónak. És azt sem fogjuk fel, hogy arra a rém egyszerű - és úgy vélem - logikus javaslatunkra miért nincs érdemi intézkedés. Ami arra irányul, hogy amikor a vezető jegyvizsgáló, jegyvizsgáló úgy érzékeli vagy tapasztalja, hogy a jegyvizsgálat közben támadás érheti, akkor hagyjon fel a jegyvizsgálattal, és - ahogy szokták volt mondani - ez az a helyzet, amikor nem szégyen a megfutamodás. Senki nem köteles kockára tenni a testi épségét.

Hogyhogynem a NAV áldoz - nem is keveset - arra, hogy a munkatársait korszerű önvédelmi fegyverekkel szerelje fel. Eközben a MÁV-Start vezetése arra nem képes, hogy több év elteltével legalább testkamerás védelmet nyújtson a jegyvizsgálóinak, egyéb módszerekről már nem is beszélve.

Kizárólag azt tapasztaljuk az ilyen megbeszéléseken, hogy magyarázzák: miért nem lehet valamit megcsinálni. Rácsodálkoznak dolgokra, tanácskoznak a 7. emeleti Tejúton, szóval ennek valahogy véget kellene vetni.

Nem véletlenül kezdeményeztük a rendkívüli VÉT összehívását a Startnál majd ezt követően a MÁV Zrt-nél is, hiszen a MÁV-nál egy integrált biztonsági szolgálat működik, amelynek a feje a MÁV Zrt-nél keresendő. Kutyakötelességük segíteni, gyámolítani a MÁV-Start biztonsági szolgálatát, amely szemmel láthatóan nem tud megbirkózni ezzel a feladattal, kötelezettséggel.

Ahogy a rendkívüli VÉT-en a VDSzSz Szolidaritás elnöke hangsúlyozta, nem minket terhel a felelősség, hanem bizony a MÁV-Start vezetését, hogy eszkalálódik a probléma, napról-napra súlyosbodik. Hiszen mi már évek óta szólunk, jelezzük a problémákat, mitöbb korábban még Németh Ágnes asszony idejében megállapodást is kötöttünk többek között arról, hogy 18 óra után a hölgyek egyedül ne szolgálhassanak vonatokon. Ez úgy elfelejtődött.

 

Pedig a legfőbb érték az ember, a munkatárs - hangsúlyozta Bárány Balázs. És ez nem csak morális szempontból igaz, hanem jogértelmezés alapján ezt kell vallania a MÁV-Start vezetésének is. Persze, mint mondta, az is elgondolkodtató, hogy a VDSzSz Szolidaritás által kezdeményezett rendkívüli VÉT-ülésre Csépke András nem méltóztatott eljönni - dacára, hogy kifejezetten kértük a MÁV-Start vezérigazgatójának jelenlétét a tárgyaláson.

Lehet, hogy más dolga akadt, kellemkedni kellett az alákérdező újságíróknak - azidőtájt is. Fogalmam sincs, de rendkívül bántó, hogy ennyire nem törődik a munkatársai sorsával. Reméljük, a jövőben azért ez másképpen lesz.

Hál Isten a MÁV-Startnál úgy tűnik, az ilyen jellegű rideg bánásmód nem lesz jellemző mindenkinél, ugyanis - bizonyára sokan emlékeznek arra, hogy a Miskolci TSZVI vezetőjét nem egyszer súlyos kritikával illettük. Most az ellenkezőjét teszem és örömmel: Bakos úr példát mutatott emberségből egy ügy kapcsán, ezúton is köszönöm neki, hogy így cselekedett, és remélem, hogy nem csak ő fogja követni ezt az utat, hanem még sokan mások is. Akár a vezérigazgató is

 

- fejezte ki reményét Bárány Balázs, a VDSzSz Szolidaritás alelnöke.