Nálunk minden
a vasutasokról szól!

SD-kártya a VSZ-ben


Talán köztudomású, hogy a VSZ-szel ellentétben a VDSzSz-nél nincsen kedvezményes vásárlásokat biztosító tagkártya – szerintünk ugyanis a munkahelyek megtartását és a jövedelmek emelését kell a szakszervezetnek kiharcolnia, ami aztán lehetővé teszi tagjainknak, hogy annyi kártyájuk legyen, amennyit csak akarnak.
Mindenesetre a VSZ-tagok részére a tagkártyán kívül jár még egy SD-kártya is, ami bármikor kivehető a szakszervezetből, majd magas állami pozíciókba ismételten betehető.
Ahogy ez a VSZ konföderációjánál, az MSZOSZ vezetésében immár hagyománnyá vált. De a jelenleg Simon Dezső (SD) által vezérelt VSZ-től se idegen ez, gondoljunk csak derék Márkus Imre munkásságára, akiből, igaz, rövid időre, de miniszteri biztos is lett. Furcsa mód ezek a kártyák csak akkor cserélődnek, amikor számukra felhasználó-barát környezetbe kerülnek, egyszóval, amikor az MSZP van kormányon.
Adott tehát ez a kivehető-betehető SD-kártya, ami egyébként a munkavállalói érdekekkel nem igazán kompatibilis. Bizonyos alkalmazások futtatását pedig egyenesen meggátolja, letiltja.

Ilyen volt tavaly az egészségbiztosításért folytatott sztrájk is. Szerencsére a VSZ-tagság szürkeállománya fölött képtelen átvenni az irányítást, így közülük sokan támogatták a VDSzSz által szervezett munkabeszüntetést. Ez indította el azt az országos tiltakozást, aminek eredményeként a törvényt végül visszavonta a Kormány, és így a rosszul kereső munkavállalók ingyenes egészségügyi ellátása továbbra is garantált maradt. A piaci alapokon működő rendszerben ugyanis sokan közülük ellátás nélkül maradtak volna.

Becsületére legyen mondva, a mellékvonalakon a személyforgalom szüneteltetése ellen a VSZ is sztrájkolt a VDSzSz-szel közösen. Azonban a póráz rugalmassága korlátos: van egy pont, amikor vagy elszakad, vagy visszarántja a végén erősködő marionett-bábut. Utóbbi történt: az újabb sztrájk felvállalása helyett a VSZ, a MOSZ és a PVDSZ vezetése inkább besomfordált a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumba, ahol gyorsan aláírták a mellékvonalak helyzetét rendező megállapodást. Amire egyébként azóta is nagyon büszkék.

A VDSzSz ezt azért nem írta alá, mivel az a tizenkét bezárással leginkább fenyegetett mellékvonalon csak 2008. május végéig garantálta a vasúti közlekedést. Az SD-kártyára feltöltött program szerint a csúfos vég szolgáltató-váltással elkerülhető lett volna, ez azonban praktikusan ismét a vonalak személyforgalmának szüneteltetését jelentette volna: pénz és fejlesztés nélkül a szolgáltató-váltást követően is bezárnák a vonalakat, annyi különbséggel, hogy ennek felelősségét immár a nyomorgó önkormányzatok nyakába varrta volna a Kormány.

Egyszóval, az SD-kártya inkább hasonszőrű projekteket, úgymint vásárlói kártyát, tagkártyát támogat, így értelemszerűen a társaságba vitt munkavállalók részére - így a Startnál és a Gépészetnél is - a VDSzSz által követelt 10 százalékos alapbérarányos kiszervezési pótlék kifizetését már biztosan nem. Ahogy a MÁV Cargo privatizációjából a VDSzSz által minden vasutas munkavállaló részére követelt 250 ezer forintos „részesedést” sem. Sőt, inkább lobbizik ellene.

Nemrég a Felügyelő Bizottság munkavállalói oldalának alelnöki pozícióját inkább átpasszolta a munkáltató részére, csak nehogy a VDSzSz-nek kelljen adnia. Az SD-kártyát mindezek ellenére nem lehet hibáztatni, hiszen csak a rajta tárolt programot hajthatja végre azoknál a szervezeteknél, amikbe bedugják.

Most éppen a VSZ-ben.

[Az SD-kártya amúgy: Secure Digital (SD) memóriakártya

Az utóbbi időkben az Secure Digital (SD) kártya a legelterjedtebb, mivel a korábban (főként mobiltelefonokban) alkalmazott MMC kártyáknál sokkal gyorsabb adatátviteli sebességet tesz lehetővé. A hagyományos SD-kártya mellett később megjelentek a kisebb méretű MiniSD, majd a még kisebb MicroSD kártyák is. Ezeket a fényképezőgépek és videokamerák képesek közvetlenül írni és olvasni, a külső kártyaolvasókba azonban csak kiegészítő adapterrel használhatók.
Forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Mem%C3%B3riak%C3%A1rtya]