Sztrájk percről-percre - 2008. július 14.
A VDSzSz Szolidaritás 2008. július 14-én 13 órakor az egész ország területén felfüggesztette a sztrájkot az eredményes tárgyalások érdekében. Gratulálunk minden sztrájkoló vasutasnak - szakszervezeti hovatartozástól függetlenül!
Sztrájk percről-percre: 11:00
Szakszervezetünk Elnöksége úgy döntött, hogy a VDSzSz Szolidaritás által 2008. február elsején 03:00 órától határozatlan időre meghirdetett sztrájkot 2008. július 14-én 11 órától az alább felsorolt területeken folytatódik:
Szabolcs-Szatmár-Bereg megye
Hajdú-Bihar megye
Jász-Nagykun-Szolnok megye
Borsod-Abaúj-Zemplén megye
A sztrájk valamennyi munkáltatónál határozatlan ideig tovább tart a regionális gördítés következtében ezen megyék Budapestre bevezető vonalain Budapest-Keleti és Budapest-Nyugati fejállomásokat is beleértve.
Sztrájk percről-percre: 10:30
Érdekes módon az ÁVU figyelmen kívül hagyása csak a sztrájk idején engedhető meg. De amikor a Nyugati pályaudvarban a kétfős tolatócsapat helyett csak egy tolatásvezető dolgozott elavult technikával, alkalmatlan rádióval. Akkor ugyanis minden sz@rt a munkavállaló nyakába varr a MÁV, az ÁVU utolsó be nem tartott betűjéig.
Követeléseink vonatkozásában a MÁV továbbra sem engedett a kollektív munkaügyi vita július 14-i fordulóján, a folytatására július 15-én 8 órakor kerül sor.
Sztrájk percről-percre: 10:00
Aggasztó híreket kap a forgalmi igazgató az időjárással kapcsolatban, az ország különböző pontjain változó intenzitással szakadnak le a legváltozatosabb méretű faágak. A vasutasok mellett sztrájkba lépő nyári kánikula bizony megkeserítette a sztrájktörők életét.
A kollektív munkaügyi vita július 14-i fordulóján a nagy francia forradalom kezdeti hevületével indított ifjú Endre - igaz, tegnap is így kezdte, de úgy tűnik hatott a sztrájkolók számára.
Szükségtelen olyan háborúkat indítani, ami keserű nyomokat hagy az emberekben, ahogy ez Déli pályaudvaron is történt. Se az állomásfőnök, se a VBO-s, sem pedig a hiperaktív sztrájktörő forgalmi szolgálattevő nem ismerte az Állomási Végrehajtási Utasítást, vagy ami még rosszabb, szándékosan tartották fenn a balesetveszélyes állapotot. Hiszen a két váltókezelő helyett csak egy dolgozott, a másik állta a sarat, és sztrájkolt.
Ráadásul, a főmenetirányító, a forgalom illetékese se volt képes a helyzeten változtatni, és tűrte az ÁVU-val ellentétes munkáltatást.
Sztrájk percről-percre: 09:00
Ábrahám László tisztségviselőnk hangulatjelentése alapján nem lehet most rossz dolog sztrájkolni a Déliben, mert - mint mondta - tisztában vannak a kocsivizsgálók a követelésekkel, legalábbis, ami a nappalos műszakot érinti. Továbbra is egy kocsivizsgáló tüsténkedik a zuhogó esőben a vágányok között egy féklakatos kíséretében, akik a technológiára és kollégáik munkahelyére fittyet hányva hét ember munkáját látját el; egy hasonló eset miatt korábban már a munkáltató felvetette a létszámleépítés gondolatát is. Ez az igazi veszélyes üzem.
Az országban a rendszeresen sztrájkoló kocsivizsgálók tisztában vannak azzal, hogy a VDSzSz követelésein túl szakmájuk jövőjéért is sztrájkolnak, mivel az egyre modernebb vonatoknál a kocsivizsgálat jelentősége csökken.
Azonban Laci szerint azt is tisztán látják a sztrájkban résztvevő kocsivizsgálók, hogy a megoldás kulcsa nem a vasút, hanem a tulajdonosi jogokat gyakorló minisztérium kezében van. Szerinte a követelések tekintetében kompromisszumkészséget mutatott a VDSzSz, ennek ellenére a munkáltató - és a minisztérium - egy tyúklépésnyit sem mozdult el eredeti, elutasító álláspontjától.
A sztrájkhoz országos viszonylatban is egyre többen csatlakoznak.
Sztrájk percről-percre: 08:00
A sztrájk szempontjából még jobb a helyzet az országban. Kelet-Magyarországon a nappalos kocsivizsgálók mindegyike sztrájkol, az utazókra ugyanez elmondható: a mintegy 7-8 sztrájktörő vezető jegyvizsgálónak ugyanis időközben lejárt a munkaideje, a megmaradt egy-két sztrájktörő viszont már a Bz-motorvonatok közlekedtetésére sem elég.
Záhonyban a vonatközlekedéssel összefüggő munkakörökben nőtt a sztrájktámogatottság, a Startos utazók körében a nappalos műszakban továbbra is száz százalékos tart a munkabeszüntetés, a tolatásvezetők, a vezető váltókezelő és a külsős forgalmi szolgálattevő közül egyre többen lépnek be a sztrájkba.
A sztrájkoló forgalmisták száma nőtt Miskolcon, a kocsivizsgálók mind kitartanak. Utasok gyakorlatilag sehol nincsenek.
Sztrájk percről-percre: 07:15 - 07:45
A VBO-s felbuzdulása hamar elpárolgott, amikor kis csapatunk láthatóan nem tört meg a rendőrhívás hírére. Ezzel együtt értelmetlennek tartottuk a további ostromot, és a kocsivizsgálók tartózkodó helyisége felé vettük az irányt.
Az eső szakad, de ennek is van előnye: azaz egy szem sztrájktörő kocsivizsgáló és a féklakatos legalább jól elázik. Az állomásfőnökhöz hasonlóan, aki a futást egy ilyen feszült napon véletlenül se kockáztatta volna meg, hiszen kerülni kell az áthallásokat, az esetleges párhuzamokat, egyszóval mindentől, ami a munkáltató megfutamodásaként értékelhető. Úgyhogy inkább, méltóságteljesen ázott bőrig, olyan szinten, hogy egy ponty gyakorlatilag víziszonyos szárazföldi emlősállatnak számítana hozzá képest.
Sztrájk percről-percre: 07:00 - 07:15
Szajolban több mint harminc ember halt meg azért, ami jelenleg a Déliben zajlik, a baleset után ott is rögtön két váltókezelő került a toronyba. Ehhez képest a csomóponti főnök mással sincs elfoglalva, minthogy sűrű egymásutánban a helyiség elhagyására szólít fel minket. A kiérkező VBO-s kénytelen-kelletlen megállapította, hogy tényleg nincs meg a létszám. Nem ment könnyen. Most viszont rendőröket hív, hogy elvitessen minket. Gyerekek, áll a bál a Déli kettes toronyban. Amikor a problémára - úgymint balesetveszélyes közlekedés - irányítottuk a figyelmét, és intézkedését kértük, a reakciója csupán ennyi volt: - Intézkedj te!
Ez a vasút 2008-ban, ennyit tud.
Észak-Magyarországon eközben egyre több forgalmi szolgálattevő lép be a sztrájkba, így Nyékládházán, Szerencsen, Emődön is. A kocsivizsgálók 100 százaléka sztrájkol a VSZ-es tisztségviselőkkel vállvetve, ők együtt már arról is nyilatkoztak, hogy akár estig is hajlandóak folytatni a munkabeszüntetést.
Sztrájk percről-percre: 06:30 - 07:00
A Déliben a hét kocsivizsgáló közül csak egy VSZ-es dolgozik, egy féklakatos társaságában. ÁVU szerint egy forgalmi szolgálattevőnek, egy vezető váltókezelőnek, egy váltókezelőnek kell szolgálatban lennie a Déliben, azonban a vezető váltókezelő sztrájkol, így ez a feltétel nem teljesül. A forgalom veszélyeztetése azonban a MÁV-nak már nem számít.
A nappalos forgalmi dolgozók közül ketten már sztrájkba léptek Szegeden, ahogy a tolatásvezető és a vezető váltókezelő is, a kocsivizsgálók közül háromból egy vette fel a munkát, a nappalos villanyszerelő sztrájkol. A jegyvizsgálók közül kilencből már négy beállt a sztrájkba, amiatt a 5:44-es vonat Pestre nem tudott elindulni, ahogy a 6:44-es se. Szegeden egyébként a szolgálati vezetők mind hirtelen késztetést érzett a kibontakozásra. Így történhetett meg hogy többen vannak, mint az utasok. A műhelyesek is belépnek a sztrájkba.
Sztrájk percről-percre: 06:00 - 06:30
A sztrájk kezdete óta a második vonat közlekedik egy mátészalkai sztrájktörő jegyvizsgáló áldásos tevékenységének köszönhetően. A záhonyi jegyvizsgálók száz százalékban sztrájkolnak. A 3:54-kor induló vonatot 14 kocsival és egy utazóval közlekedtették, és hasonló konstrukcióban küldenék el a Tisza nemzetközi gyorsvonatot, ezzel veszélyeztetve a nem létező utasokat, illetve a vasúti közlekedés biztonságát.
Kelet-Magyarországon 100 vonatnak kellett volna indulni és érkezni, ebből mindössze 5 Bz-motorvonat mozgott csak, a záhonyi 14 kocsis vonat Debrecenen is átment, a mintegy 1100 ülőhelyes vonaton ötvenen voltak, ami újfent fényesen bizonyítja, mennyire megérte a Startnak a még elégséges szolgáltatásról nem megállapodni.
Káosz van a hálózaton.
Sztrájk percről-percre: 06:00
Két csata közötti csend uralja a Délit, a vágányok közé minden áron életet akar lehelni az állomásfőnök, de ennek egyetlen megnyilvánulása ő maga volt, amint elügetett a szolgálatátvételre jogosító papírjaiért, hiszen a szolgálati okmányait magánál kellene tartania. Enélkül ugyanis nem lehet részére átadni a szolgálatot, amíg azonban ez nem történik meg, nem is adhatja át azt a sztrájktörő váltás részére.
Bruce-ék szolgálata időközben letelt, mivel sztrájkolnak, nincs mit átadni, hiszen nem dolgozott. Amennyiben a szolgálati vezető továbbra is le akarja váltani a forgalmi szolgálattevőt, a Vasútbiztonsági Osztályt értesítjük, hiszen az ilyen körülmények között történő szolgálatadás veszélyezteti a vasúti közlekedés biztonságát.
Sztrájk percről-percre: 05:00
Kelenföldön a mozdonyvezetők egymásnak csinálják a fékpróbát, a Cargos kocsivizsgálók nem könnyítik meg a dolgukat, nem segítenek. Nyugatiba Veresegyházáról és Vác felől beérkezett egy-egy vonat, az első ingavonat, a másik két mozdonnyal érkezett. Vác, Szob felé találtak egy sztrájktörő jegyvizsgálót, az első vonat 17 perces most hagyta el Szeged állomást, jegyvizsgáló és a mozdonyvezető végezte a fékpróbát. A sztrájk kezdete egyetlen szeméyvonat hagyta el Záhonyt egy nyíregyházi sztrájktörő jegyvizsgálóval. A Startos utazók teljesen egységesen sztrájkba léptek. Szolnokról Püspökladányba visznek el egy-egy Bz-t sztrájktörő jegyvizsgálók.
Kaposváron a forgalom és a Startos jegyvizsgálók tartják magukat.
Sztrájk percről-percre: 03:45 - 04:15
A Nyugatiból a szegedi vonat négy órakor elment, a kocsivizsgálók közül mindenki sztrájkol, ahogy hajnalodik, hogy a sárga mellényes lopakodó üzemmódú vasutas a kocsiirányítók közül volt, ő próbálkozik a fékpróbával. Szegeden három feljelentkező jegyvizsgálóból egy sztrájkba lépett, emiatt Vácra nem lesz személyzet az induló vonathoz, ergo a szerelvény a helyén marad.
Debrecenből 4:34-kor indítanának egy személyvonatot Nyíregyházára, de még nem találták meg hozzá a sztrájktörő vezető jegyvizsgálót. Eredetileg a szerelvény Ceglédre ment volna, hajnali egy órakor, de még éjfél meg kellett csinálni a vonat vizsgálatát és a fékpróbát.
Debrecen állomáson egy, azaz egy utas tartózkodik. - Az is biztos vasutas - mondja maga elé Steve.
- Ennyire hülye nem lehet - kommentálja Jack a hallottakat, és az utas mentális állapotát.
A Déliben a tizedikről akarnak egy vonatot kierőszakolni, jelenleg a fékpróbán erőlködnek - telefonál Ábrahám Laci.
Sztrájk percről-percre: 03:15 - 03:45
Debrecenben a fővonalakra Bz-ket - legújabb becenevükön Buzerátorokat - telepítenek.
Időközben megjelent a Déli kettes tornyában a csomóponti vezető, aki azt hitte, hogy szabályosan megtöri Bruce, Steve, Jack és az időközben az egyes toronyban közénk vegyült Joe, valamint a hősiesen kitartó tolatócsapat és a kocsimester sztrájkját. A szabályosság hibádzott, ugyanis a kettes torony forgalmi szolgálattevői munkakörének betöltéséhez nincsenek meg a szükséges vizsgái. Mindez önhatalmúlag, fiktív szolgálat-átvétellel történt. Munkájának eredménye alapján egy mozdony és egy szerelvényvonat közlekedett, és előzetes figyelmeztetésünk ellenére a nem sztrájkoló kollégákat kell majd felelősségre vonnia. Ráadásul, nem ismeri a vonatkozó utasításokat és az általa kiadott parancskönyvek rendeleteit. Ezért viszont őt fogják felelősségre vonni. Mivel azt hitte, szolgálatba helyezte magát, Bruce kis csapatát felszólította a távozásra, hogy ne zavarják a dolgozó munkavállalót. Erre felhívtuk figyelmét az utasításszerű, balesetmentes munkavégzésre, ennek hallatán ő távozott.
Sztrájk percről-percre: 02:45 - 03:15
A Nyugatiból 3 órakor egy üres, Ceglédig közlekedő csíkos vonat elment, áll a némaság - kommentálja Teca a fejleményeket a kocsiszolgálatnál, ahol mindenki várja a jó eredményt, a mannát. "Jó a hangulat, az emberek sztrájkolnak. A 0:40-kor Szobra induló vonatot lemondták, az elmaradt. Mit mondjak? Ez az egy kis csíkos fasz ment el."
- Van egy hapsi, aki itt bujkál sárga mellényben, az végzi a kocsivizsgálatot, ott járkál, jön-megy, de hiába kopácsol, ha nem viszi el senki. Semmit nem tudunk, ki az, most elment amarra. Most mit mondjak? Mi alá is fekszünk a vonatnak, ha el akar indulni. Mit mondjak, csend van, némaság van, meg lesz is, reméljük."
A Déliben a rádió megszólalt, mozdonyvezetők ébredeznek, az egyik csipog a főrendelkezővel, mint egy ébredező nagy csirke: jön a hajnal.
- Szétakadtál?
- Igen, szétakadtam, itt ülök az ötösön. Idejöttek, aztán szétakadtam.
Sztrájk percről-percre: 02:30 - 02:45
Tom győzelmi füstkarikákat ereget, elégedett, megnyerte a partit, most tartunk a visszavágónál, ami Bruce önbizalmát hivatott visszaadni az előző vesztés után:
- Sakk - mondja.
- Hogy b@ssz@m meg, hogy nem bírok várni - nem késik Tom reakciója sem.
Egy perc se telik bele, Tom mondja, hogy sakk.
Dörmögés hallatszik, tippelünk, mikor jön vissza a csomóponti főnök. - Azok a jó lépések, amire nem számít az ember - mondja Bruce, majd kiballag az ajtóig.
Tom ezek szerint ismét bajban van. Jack eközben tegezőviszonyba kerül Freuddal és a tudattalannal: feltűnően hallgat és szuszog.
Sztrájk percről-percre: 02:00 - 02:30
- Te leszel a sötéttel? - Legyen - feleli Tom, miközben ráérősen felpakolják a táblára a sakkfigurákat. Egyszer felmentem egy sakkoldalra - kezdi Bruce a pszichológiai hadviselést -már minden kínja volt neki, de az ölemben volt a lány, csak nyomogattam a gombokat. Aztán kiment, és onnantól tudtam figyelni is. Kiidegeltem, pedig volt neki bástya, királynő előnye.
Tom jó szakszervezetis módjára próbál asszimilálódni, de aztán kiderül, hogy a futók mégiscsak a hátsó sorban vannak. - Múltkor meg a Lékóval játszottál biztos, most meg úgy teszel, mintha nem tudnál játszani - kontráz Steve.
Lékó volt már világbajnok? - hangzik a kérdés. Jack eközben az asztalra fekszik, a lábát az ablaknak támasztja - Nálam az altiszt a futó meg a csikó, a főtiszt a bástya és a király, meg a királymama.
- Nem te játszottad a VB-döntőt? - így Steve.
- Nem engedtek oda, mert koszos volt a ruhám, és nyakkendő se volt nálam.
- Dobj már ide a monitorod mögül egy cigit - így Tom. Idegesnek tűnik.
- De ez a másik, a Polgár 500 méterről telefonon megverne, de úgy, hogy közben nem látná a táblát. Mindhármunkat egyszerre.
Aztán hosszú csönd, csak a klíma zúgása hallatszik.
Sztrájk percről-percre: 01:30 - 02:00
Tommal átértünk a kettes toronyba, azonban a környéken a szolgálati vezető macska-egér játékba kezdett. Úgy hírlik, feljön. Fel is jött. Bruce-ék egyébként nem tartják valószínűnek, hogy kötözködni fog, nem is teszi, de Tom és Jerryt együttesen akarja a szolgálati helyről eltávolítani. Maradunk.
Tom nem csak hogy marad, de még nyitogatja a csomóponti főnök szemét az Állomási Végrehajtási Utasítás egyik pontjára, ami a vágányút beállítás elrendelésének szabályait taglalja. Az elrendelést ugyanis közölni kell a Jimmel, Bruce-szal, valamint a kocsimesterrel, a vonatok tárolóvágányokra történő be- és kijárásakor. Mivel a kocsimester a karantéba integrálódott a többi, hozzá hasonlóan sztrájkoló tolatószemélyzethez, Bruce pedig vehemensen munkabeszüntet, szemlátomást nincs kivel közölni ezt. Így a Déli valószínűleg a váltásig már állni fog.
Sztrájk percről-percre: 01:00 - 01:30
Az ébrenlét mellett most már gondot okoz a napszakhoz passzoló köszönés kiválasztása, a jó estét, és a jó reggelt egyaránt elfogadható. A Déliben az éjszakás kocsivizsgálók közül csak egy legény van talpon, illetve sztrájkon, a maradékot Ábrahám László puhítja teljes vehemenciával. Időközben a kocsimester szolgálati helyéről csatlakozott a tolatócsapathoz, így ők már a közös helyiségben töltik az időt, a szolgálati hely kulcsát a csomóponti főnök magához vette, és ott áll üresen. Megérkezett Tom, akinek fél kettőkor is maradt még energiájára arra, hogy megszivasson: azt mondja, a tolatócsapat felháborodott az egyik beszólásán, és munkába állt. Benyeltem. Egyre többen ajánlják fel a Startos kocsivizsgálók és a forgalomnál dolgozók közül azt, hogy a hosszabb eredményes sztrájk érdekében lemondanak a kiesett munkabérük mellett a sztrájksegélyről is. Ez viszont nem kamu.
Sztrájk percről-percre: 00:45 - 01:00
A csomóponti vezető egy elkülönített helyiséget ajánlott fel a sztrájkolóknak, ahol a munkabeszüntetés ideje alatt tartózkodhatnak. Pechjére a négyfős tolatócsapat teljes létszámban bevonult oda, ami egyben azt is jelenti, hogy minden kocsi a helyén marad, itt, a Déliben. Ezzel a "lehetőséggel" egyébként többen éltek is, de a kettes torony teljes személyzete - így Bruce és sztrájkoló csapata, Jack és Steve a helyükön maradtak. Mindhárman sztrájkolnak. A szolgálati vezető nyilván azt hitte, sikerül karanténba zárnia a sztrájkolókat. A sztrájkjárványnak már nem is kell jobban elharapóznia, mivel a pályaudvar ezzel taccsra ment, kaput gemacht.
Tom lelki masszázst tart éppen a forgalmi irodában, majd meglátogatjuk Bruce kis csapatát a kettes toronyban. Húzz bele, Tom:
Jerry
Sztrájk percről-percre: 00:30 - 00:45
Jimékhez tartunk, amikor összefutunk az éjszakára berendelt állomásfőnökkel, aki heves tapizásba kezd. Megszorítja Tom karját olyan erővel, hogy abból már-már a szexuális zaklatást leíró törvényhelyek kezdenek szivárogni, majd tudatja, hogy egyedül nem kóvályoghatunk a sínek között. Tom egyébként forgalmi szolgálattevő - nem ő van szolgálatban, egyébként meg választott tisztségviselő, ráadásul még megbízólevele is van. A szorítás enyhül.
Eközben Észak-Magyarországon sajt csúszott a palacsintába. Kiderült, Egerben mégse sztrájkol az az egy szem éjszakás kocsivizsgáló.
Sztrájk percről-percre: 00:15 - 00:30
Eközben Békéscsabán a kocsivizsgálók is beléptek a sztrájkba, a forgalom is részt vesz benne, Szegeden dettó, a jegyvizsgálók várhatóan reggelre erősítenek be Szegeden a fenntartási műhely dolgozóival karöltve. Éjfél előtt pár perccel még lázasan készítették elő a szerelvényeket attól tartva, hogy éjfél után nem tud elindulni a vonatok. Vélhetően a korábbi gyakorlatnak megfelelően ezután buszokkal szállítják majd az utasokat Szeged és Kiskundorozsma között.
Mátészalkán, Nyíregyházán, Debrecenben, Püspökladányban, Biharkeresztes minden kocsivizsgáló sztrájkol, a szolgálatra vezényelt száz jegyvizsgáló 98 százaléka nem vette fel a munkát, mindketten VSZ-tisztségviselők. Az állomásfőnökök és helyetteseik leváltják a sztrájkoló forgalmi szolgálattevőket és a váltókezelőket. Ezek szerint az állomásfőnökök ezeken a helyeken nincsenek kellőképpen leterhelve, hiszen képesek több munkakört is párhuzamosan ellátni. Debrecenben és Nyíregyházán a műhelyesek sztrájkja több mozdony kötelező napi vizsgáját hiúsította meg, ezért a gépeket nem állíthatók már szolgálatba.
Észak-Magyarországon két kocsivizsgáló még éjfél előtt megvizsgált két vonatot, majd úgy döntöttek, megnézik azokat a képeket, amit az elmúlt sztrájk idején Gyuri készített. Gyakorlott sztrákolók, a miskolci vasutasnap "Ma ünnep! Holnapután lehet, hogy sztrájk?!" feliratú plakáttal jelentek meg.
Szerencsen, Füzesabonyban, Hidasnémetiben, Bánrévén, Sátoraljaújhelyen és Egerben is sztrájkol az összes Startos kocsivizsgáló. A Cargos kocsivizsgálók a Rendező-pályaudvaron jelezték, ne is kísérletezzen a munkáltató sztrájkoló kollégáik leváltásával, mert ebben az esetben ők is sztrájkba lépnének. Ezzel egyébként nem is próbálkozik a munkáltató.
A Keletiben öt kocsivizsgáló sztrájkol, és három dolgozik. Nyugatiban az összes kocsivizsgáló sztrájkol. Déliben még nem nyilatkoztak. Jegyvizsgálók közül többen mondták, hogy megállnak, a francia forradalom hevülete reméljük hamarosan elárasztja őket is.
Sztrájk percről-percre: 00:00 - 00:15
Hogy is készül egy sztrájk?
Hozzávalók:
Egy főrendelkező
Az egyes toronyban
éjszaka: Jim forgalmi szolgálattevő, Joe váltókezelő
nappal: Jeff forgalmi szolgálattevő Nick váltókezelő
A kettes toronyban
éjszaka: Bruce forgalmi szolgálattevő, Steve vezető váltókezelő, Jack váltókezelő
nappal: Roger forgalmi szolgálattevő, Rick vezető váltókezelő, váltókezelő
ezenkívül egy kocsimester és a tolatócsapat, valamint a forgalmi irodában az ügyeletes tiszt és külsős forgalmi szolgálattevő. Akik nem sztrájkolnak.
Elkészítés módja:
Ha a főrendelkező sztrájkol, mindenki sztrájkol, mégha nem is tud róla. De a főrendelkezők nem mindig teszik oda magukat, akkor jönnek a tornyok a képbe. Ezekből kettő van (ld. fentebb). Ha Jim sztrájkol, akkor is megáll minden. Ha Jimet leváltják, akkor lesz szükség Bruce-ra. Vagy fordítva.
Tudjuk, hogy július 14-én Bruce-ra, Steve-re és Jack-re számíthatunk. Ez azonban nem elég a sikerhez, mert a munkáltató leválthatja Bruce-t, de a többieket is. Leginkább azonban Bruce van veszélyben. Ezért Jim-et és Joe-t is meg kell nyerni az ügy érdekében. A legrosszabb esetben a 2-es tornyot leváltják, ebben az esetben az egyesben Jim és Joe még mindig tartják a frontot. Megtörténhet, hogy a főrendelkező, mégha nem is sztrákol, leváltják, és a kettes, vagy egyes toronyba sztrájktörőként hadrendbe állítják. Helyét a „mindenre elszánt fasza csávó” tölti be ezután.
Éjfélre már megnyertük Bruce-t, Steve-t és Jack-et, a kocsimestert és a tolatócsapatot. Bruce csapata csak később akarta bejelenteni a sztrájkot, ezt azonban keresztülhúzta a munkáltató, amikor a szerelvényeket ki akarta menekíttetni a csarnokból a tárolóvágányokra: ha ugyanis a kettes torony sztrájkba lép, se ki, se be.
Eközben az egyes toronyban Jim és Joe közül utóbbi a sztrájk mellett döntött, viszont Jim bejelentette: ha a kettes toronyban leváltják Bruce-t, ő is sztrájkba lép. A főrendelkező megerősítette, hogy nem vált le senkit.
Itt tartunk most.
Soha nem voltunk még ennyire közel a megállapodáshoz! Épp ezért vegyél részt Te is a VDSzSz sztrájkjában!
További információ és plakát itt.