Nálunk minden
a vasutasokról szól!

Hírlevél - 2008. 05. 05.


Annak ellenére, hogy a múlt év végén a munkáltató konokul tagadta, hogy csoportos létszámleépítést tervez többek között a MÁV Gépészeti ZRt-nél, február óta a cégnél mégis minden erre utal, bár mindezidáig Kun Tomitól még nem kaptunk erre vonatkozó konzultációra szívélyes invitálást. A MÁV tavalyi évre tervezett létszámcsökkentését azonban több mint ezer fővel túlteljesítette, amire fel is hívtuk képviselőjének figyelmét a május 5-i kollektív munkaügyi vita előjátékában. A munkáltató tagadta ezt, bár érveink hatására magabiztossága meglehetősen ingataggá vált. Szinte mondani sem kell, hogy a kollektív munkaügyi vitán a Gépészeti ZRt-t senki nem képviselte, jól demonstrálva Tom hozzáállását a dolgokhoz.
A folytatásban a MÁV-Csoport jelenlévő képviselői továbbra is kitartottak makacs álláspontjuk mellett: nincs pénz követeléseink teljesítésére, amit a cég pénzhiányával indokolt a humánpolitikai igazgató. Pedig pénz lenne bőven, elég a Debreceni Járműjavító vezetése által köddé változtatott kétmilliárd forintra gondolni. Úgy látszik, a postás hollónak még időre van szüksége, amíg a Honvéd utcából átér az Andrássy útra, a MÁV székházához.
Természetesen, továbbra is kitartunk követeléseink – így a mellékvonalak megtartása – mellett. Érettségi ide, vagy oda: ha nem teljesülnek követeléseink már májusban is várhatóak sztrájkok. A kollektív munkaügyi vita következő fordulója május 14-én 8 órakor lesz. Félő azonban, hogy Herczogh László közvetítő tárgyalódelegációnkkal hosszabb időt kényszerül majd együtt tölteni, hiszen a korai időpont miatt várhatóan az átlagosnál nagyobb késéssel futnak majd be a munkáltatók népes csapatukkal.
Megtartotta tisztújító ülését a VDSzSz Szolidaritás MÁV-Startos Kocsivizsgálói Szakmai Tagozat választmánya május 5-én, a testület összehívását Gombos György tagozatvezető kezdeményezte. A tisztújításon kívül a küszöbön álló Startos szervezeti átalakítás is napirenden volt, a választmány a cég SZMSZ-ének első két fejezetével foglalkozott, mivel a harmadik, az operatív szolgálatot érintő változásokkal foglalkozó rész még nem érkezett meg a szakszervezetekhez. Amint ez megtörténik, újból összehívják a testületet. A választmány kitért arra, hogy a munkáltató ígérete ellenére továbbra sem fizeti a kiküldetési díjakat Miskolcon és Hatvanban az érintett kocsivizsgálók részére. A május 9-i Startos konzultáción több más betartatlan ígéret mellett erre is rákérdezünk.
Befejeződtek az üzemi tanács-választások a MÁV Vasútőr Kft-nél. Szakszervezetünk a társaságnál 38 százalékos eredményt ért el, ezzel a legtöbb szavazatot kapta. Az üzemi tanácsba két VDSzSz-jelölt jutott be Kupai László, a Záhonyi alapszervezet vezető ügyvivője, és Ternóczi Gyula, dombóvári alapszervezeti tagunk személyében. A megválasztottaknak gratulálunk! A társaságnál megtartott ügyvivő-testületi ülésen megállapodtunk azokról a pontokról, amelyek megváltoztatását kezdeményezzük a társasági Kollektív Szerződésben.
Megszületett a MÁV Vagyonkezelő ZRt-nél a 2008. évi bérfejlesztésről és béren kívüli juttatásokról szóló megállapodás, ami megegyezik a MÁV-ossal: átlag 6,9 százalékos alapbérfejlesztés, a VBKJ éves keretösszege pedig 250 ezer Ft/fő. A differenciált alapbérfejlesztéssel a nemrég a MÁV Ingatlangazdálkodási Igazgatóságtól a társasághoz átkerült munkavállalók bérét kell felzárkóztatni.