Nálunk minden
a vasutasokról szól!

RCH: október 18-án kezdődnek a jövő évi bértárgyalások!


Bár a társaság helyzete nem javult jelentősen, Mózes Tibor, a VDSzSz Szolidaritás cargós társasági vezető ügyvivője szerint lesz bérfejlesztés az alacsonyabb jövedelmű munkavállalók körében, de a bérfeszültség csökkentése is fontos feladat.

Az RCH teljesítménye nagyjából stagnál annak ellenére, hogy az első nyolc hónap kifejezetten rosszul alakult: ez idő alatt körülbelül 2 millió euró mínuszt produkált a társaság, de a gabona- és ócskavasfuvarokkal és a cukorrépaszezon kezdete miatt Mózes Tibor szerint valamelyest javulni fog a helyzet. Többek között erről is beszélt a VDSzSz Szolidaritás Cargós társasági vezető ügyvivője a Miskolci Területi Szervezet hajdúszoboszlói képzésén.

Mint mondta, az RCH-nál a létszámot, a jövedelempolitikát, a munka- és egészségvédelmet, a munkaügyi kapcsolatok rendszerét egy négyéves középtávú megállapodás szabályozza, ez 2020 december végéig hatályos, és a létszámmal valamint a jövedelempolitikával kapcsolatos sarokszámokat rögzíti.

A KSZ a négyéves megállapodás hatályával azonos ideig - azaz 2020 végéig - nem mondható fel, a KSZ határozatlan idejű, ami a 2007-ben létrejött kedvező foglalkoztatási szabályokat őrzi, így sok más "lélekjavító szabályozás" mellett a 7,4 órás napi kötelező munkaidőt is.

A jövő évvel kapcsolatban elmondta, hogy október 18-án kezdődnek a jövő évi bér és KSZ-tárgyalások. Szerinte különleges intézkedésre nincsen szükség, a jövő évre meghatározott, 1900 fő körüli létszámot, vagy  valamivel kevesebbet teljesíteni fogja a cég. Az RCH-val közösen egy új programot szeretnénk mindenképp beindítani január elsejétől azok számára, akik nem kapják meg a munkakörük betöltéséhez szükséges foglalkozás-egészségügyi orvosi jóváhagyást.  A program a hosszú vasutas munkaviszony méltó lezárását tenné lehetővé az érintettek esetében.

Hiszen azt gondolom, hogy velük szemben fokozott felelősségünk van.

 

Körülbelül 8-10 munkatárs, tagtársunk vehetne igénybe a programot. , aminek célja, hogy a hosszú vasutas munkaviszonyhoz méltó lezárását jelentené, tegye lehetővé. 

Mivel a társaság helyzete látványosan nem javult, és akkor szofisztikáltan fogalmazok, azt gondolom, hogy azért bérfejlesztés lesz.

 

Mózes Tibor szerint az alacsonyabb jövedelmekkel rendelkező munkavállalók körében célzott bérfejlesztést kell végrehajtani, a VDSzSz Szolidaritás mindenképpen ezt fogja képviselni. A négyéves megállapodásban foglaltakat mindenképp betartjuk, de a munkáltató is ezt nyilatkozta. Konkrétumokat is említett: a kocsivizsgálók esetében bevezetik a bértarifa-rendszert, amit már nagyon régóta várnak, de folytatnunk kell a vállalatnál a bérfeszültségek csökkentését is, hiszen ennek megléte napi szinten frusztrálja a munkavállalókat. 

Általánosságban fogalmazva felhívta a figyelmet a pénztárak körül kialakult szabályozási környezetre, ami kedvezőtlen irányt vett. A VBKJ egyéb elemeire utalva hozzátette:

most már ember nincs lassan, aki egyik évről a másikra követni tudja, hogy mi történik, mi az értelme a szabályozásnak. (...) Nem egyszerű dolog, hogy hova helyezzük a hangsúlyt. Mert lehet azt mondani, hogy jó, akkor az alapbérekkel kapcsolatban nem tudunk előremenni, de van egy kedvezőbb adózású megoldás, juttatási forma, a pénztárak vagy egyéb más jövedelemelem, és menjünk el affelé. Igenám, de [amíg] ebben az évben az egyik elem kedvező, jövőre pedig más lesz [a politikai akarat függvényében]. Szóval marha nehéz stratégiát felépíteni.

 

Halasi Zoltán ugyanezen a fórumon sok más mellett elmondta, hogy a kafetériáról november 15-ig felesleges beszélni, mert addig van lehetősége a Parlamentnek az adótörvények módosítására. Nem tudjuk, hogy van-e változtatási szándék, és ha igen, akkor az milyen mértékű. A VDSzSz Szolidaritás elnöke szerint az összege biztos nem változik, az értéke nem fog csökkenni.


Csak így lehet változást elérni: Mondjatok minél többen NEMET...
...a változó munkahelyre!
...a 16 óra napi beosztható munkaidőre és a napi rendes munkaidő 8,4 órára emelésére (utazók)!
...valamint a 200 óra feletti rendkívüli munkavégzésre (utazók és személypénztárosok)!
Csak így van ugyanis lehetőség az alapbérek elfogadható emelésére, a létszámnorma betartására, összességében arra, hogy a munkáltató tisztességesebben bánjon a vasutasokkal! Az egyéni alkukkal nagyon kevesen - és ők is csak a többiek kárára - járnak jól. További részleteket, a nyilatkozatokat itt találod!