Nálunk minden
a vasutasokról szól!

Testkamera bevezetését kezdeményezte a VDSzSz Szolidaritás a MÁV-Csoport utasokkal rendszeresen érintkező munkavállalói részére!


A hatékonyabb „biztonságtechnikai beruházás” érdekében  testkamera rendszeresítését javasoltuk, ilyet kaptak a német vasutasok is, hiszen az elmúlt években őket is egyre több támadás érte. A készülék ott bevált, jelenléte elriasztotta a lehetséges elkövetőket, a bántalmazások száma csökkent.

Mint Halasi Zoltán, a VDSzSz Szolidaritás elnöke Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója részére írt levelében emlékeztetett rá, a VDSzSz Szolidaritás mielőbbi megoldást sürgetve már számtalanszor felhívta a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatójának figyelmét a vasutasokat nap mint nap az utazóközönség részéről érő szóbeli, fizikai bántalmazásokra. Ennek ellenére pozitív változásról nem számolnak be tagjaink; őket igazolják a statisztikák is: az idei hivatalos adatok szerint sem mérséklődik a negatív tendencia, ami tarthatatlan, hiszen egy bántalmazás is megengedhetetlenül sok. Éppen ezért Halasi Zoltán, a VDSzSz Szolidaritás elnöke kezdeményezte, hogy a MÁV-Csoport az utasokkal rendszeresen érintkező munkavállalóit lássa el ún. testkamerával!

Halasi Zoltán levelében utalt arra, hogy tavaly egyedül a MÁV-Start Zrt. 68 bántalmazásos esetet regisztrált hivatalosan, ez azonban valószínűleg csak a jéghegy csúcsa, mivel a valóságban ennél jóval többször kerülhetnek a vállalatcsoport alkalmazásában lévő vasutasok megalázó, fizikai sérelemmel is járó konfliktusba egy-egy magáról megfeledkezett utassal, és más garázda, rosszban sántikáló emberekkel.
A munkáltató – korábbi tájékoztatása szerint – minden rendelkezésre álló eszközzel, így többek között "biztonságtechnikai beruházások megvalósításával” törekszik a támadások megelőzésére. Ez azonban szemlátomást nem elegendő.

A hatékonyabb „biztonságtechnikai beruházás” érdekében javasolta a testkamera bevezetését, rendszeresítését. Ilyet kaptak a német vasutasok is, hiszen az elmúlt években őket is egyre több támadás érte. A munkatársaiért felelősséget érző német vasúttársaság, a Deutsche Bahn (DB) ezzel is meg kívánja óvni munkavállalót: a DB szerint ugyanis az intézkedés a tesztidőszakban hatékonynak bizonyult, a készülékek jelenléte elriasztotta a lehetséges elkövetőket.

A VDSzSz Szolidaritás elnöke levelében jelezte: bízik benne, hogy a MÁV-Csoport szintén elkötelezett munkatársai biztonsága iránt, és egyúttal felajánlotta szakszervezetünk segítségét, nemzetközi kapcsolatait a mielőbbi bevezetés érdekében.

(A testkamera cirka 15 dkg-t nyom, de ez már a nehézsúlyú kategória, sok típus ennél jóval könnyebb, akad 6 dkg-s típus is.)