Az utasok védelmében nem indította el a vonatot a vasutas, kirúgta a MÁV-Start, a Blikk cikke
Egyedül nem látható a kanyarban a fel- és leszálló utas, ez pedig veszélyes – indokolta tettét a jegyvizsgáló. Felettese tudomásul vette a bejelentést. Pár nappal később azonban kirúgták. Természetesen, Zsolt nem marad magára, munkaviszonyának helyreállításáig szakszervezetünk teszi, amit tennie kell, a VDSzSz Szolidaritás bejelentése nyomán az NKH már vizsgálódik!
Részlet a Blikk cikkéből:
"Két vezető jegyvizsgálót is kirúgott a MÁV, mivel létszámhiány miatt nem indították el a vonatot. Egyikük állította: ha megteszi, veszélybe sodorja az utasokat, ezért az állásával fizetett – értesült a Blikk.
– Egyedül nem látható a kanyarban a fel- és leszálló utas, ez pedig veszélyes – indokolta tettét a jegyvizsgáló. Felettese tudomásul vette a bejelentést. Pár nappal később azonban kirúgták. Így járt Németh Zsolt is: őt egy hat tagból álló, százhatvan méter hosszú szerelvényen hagyták egyedül.
– Mondtam, hogy kolléga nélkül nem vállalom, vegyenek le egy vagont, vagy nem indítom a vonatot – emlékezett a kirúgott vasutas.
– Baleset esetén engem vonnak felelősségre, és a kollektív szerződés sem engedi az ilyet – magyarázta Zsolt.
Ha a vonat túl hosszú, akkor egyetlen dolgozó nem képes ellátni minden feladatot, nem mindig látja be a vonatot elejétől a végéig. Ha kiadja az engedélyt az indításra, miközben valaki még lekászálódik a csomagokkal a lépcsőn, az utast elsodorhatja a vonat, tragédia történhet. A MÁV-nál krónikussá vált a munkaerőhiány.
– Példát statuálva akarják elrettenteni a többi kollégát. Ahelyett, hogy bért emelnének, megfélemlítik a dolgozókat – mondta Bárány Balázs szakszervezeti vezető, a VDSzSz Szolidaritás alelnöke.
A MÁV sajtóirodája szerint viszont megalapozatlan, amire hivatkoztak a jegyvizsgálók. Állítják: súlyosan megszegték kötelezettségüket, veszélyeztették a MÁV-START Zrt. jó hírnevét és érdekeit.
– A vonat szabályosan és biztonságosan közlekedett volna egy fő vezető jegyvizsgálóval is. Kollégáink csak abban az esetben tartoznak bárminemű felelősséggel, ha saját hibájukból nem megfelelően végzik tevékenységüket – indokolta a vasút a kirúgásokat."
Vajta Zoltán, Blikk, Fotó: Pozsonyi Zita, a teljes cikket ide kattintva olvashatjátok el!
"Pallosjog napjainkban?! - A VDSzSz Szolidaritás bejelentése nyomán az NKH már vizsgálódik! c. cikkünkben írtuk: A VDSzSz Szolidaritás felszólítja Csépke Andrást, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatóját, hogy vonja vissza Németh Zsolt vjv-tagtársunk elleni azonnali hatályú felmondást, amit a munkáltató épp Vasutasnapon, Zsolt szolgálata végén, gyáván közölt a vasutat közel egy évtizede szolgáló, kétgyermekes magyar családapával! A VDSzSz Szolidaritás ezt követően bejelentést tett a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál, ennek nyomán - információink szerint - az NKH a napokban már vizsgálja a Nyugati pályaudvaron a létszámnorma (Start KSZ 9. sz. melléklet) betartását.
Reméljük, ellenőrzésüket követően a MÁV-Start tartja magát a vasúti közlekedés biztonságára vonatkozó szabályokhoz, az azokat megszegők büntetésben részesülnek, az ártatlanul meghurcolt vasutasokat - köztük Zsoltot is - rehabilitálják, és megdicsérik. Természetesen, Zsolt nem marad magára, munkaviszonyának helyreállításáig szakszervezetünk teszi, amit tennie kell!
Tartozz közénk, erősíts minket: lépj be Te is a VDSzSz Szolidaritáshoz! Legfontosabb szolgáltatásainkat itt találod! A belépéshez keresd területi irodáinkat, a Tagdíjlevonási nyilatkozatot itt találod.
Szeretnél elsőkézből értesülni a legfrissebb hírekről? Csatlakozz a VDSzSz Szolidaritás facebook-oldalához!