Hírlevél - 2008. 02. 19.
Bemutatót tartott a munkáltató szokásos kicsinyes játékairól a munkaügyi közvetítő jelenlétében. A február 18-i közvetítésen a MÁV képviselője ugyanis még azt nyilatkozta, hogy mégse sikerült megtalálni azt a paragrafust, ami korábban hangoztatott véleményük szerint megtiltja, hogy a privatizációs bevételekből munkavállalókat lehessen részesíteni. Ekkor bejelentették, hogy külső privatizációs szakértőtől kérnek segítséget, mivel a MÁV-nak ebben nincs rutinja. Ennek ellenére egy nappal később át is adtak egy szerényen csak MÁV ZRt. aláírással jegyzett anyagot.
A mintegy oldalas okfejtés konklúziója szerint „mivel a Vagyontörvény nem tartalmaz olyan egyéb rendelkezést, amely más szervek és személyek részére is lehetővé teszi, hogy részesedjenek a bevételből, ezért álláspontunk szerint ennek törvényi akadály van" – írja a munkáltató.Ezzel a MÁV elismerte, hogy semmilyen törvény vagy jogszabály nem tiltja a munkavállalók részesedését a MÁV Cargo ZRt. privatizációs bevételéből.
A munkáltató nyilatkozataiból egyébként az derült ki, hogy inkább abban érdekelt, minél kevesebb legyen a bevétel, hogy így kevesebbet kelljen adni belőle a vasutasoknak. Sőt, talán az lenne a legjobb szerintük, ha egyáltalán nem is érkezne meg a pénz. Ez a hozzáállás már a szomszéd tehenének kimúlására vonatkozó szép magyar tradicionális gondolkodást emeli új szintekre, hiszen jelenleg a MÁV vezetése körében terjedőben lévő közmondás valahogy így hangzik: „Inkább dögöljön meg az én tehenem is, nehogy valami jusson a vasutasoknak" – akiket, ha érdekük úgy kívánja, a sztrájkok éjszakáin álságosan „munkatársaknak" aposztrofálnak.
A követelések vonatkozásában nincs számottevő előrelépés, munkaügyi közvetítő ide vagy oda, a munkáltató továbbra is elzárkózik attól, hogy érdemben tárgyaljon követeléseinkről. A február 19-i tárgyaláson ráadásul a MÁV vezetése beismerte, hogy papíron már mind a 102,5 milliárd forintot elköltötték. Ezzel csak saját felelőtlen gondolkodásukat mutatták meg, hiszen a minden várakozást felülmúló privatizációs bevétel még se érkezett a vasútvállalathoz, és az összegből bizonyos százalékot a vevő részére esetlegesen vissza kell majd fizetniük.
Egyre inkább úgy tűnik, hogy elkerülhetetlen sztrájkunk folytatása, erre készüljetek. A tárgyalások február 20-án 14 órakor folytatódnak.