Nálunk minden
a vasutasokról szól!

RCH: KÜT-összefoglaló


Az augusztus 27-i KÜT-ülésen a legfontosabb téma a vonatkezelési projekt volt, de az is kiderült, hogy nem túl népszerű az 55 évnél idősebb munkavállalók körében az egészségmegőrző program.

A vonatkezelési projekttervezet elfogadásáról (ez azt jelenti, hogy a projekt célkitűzései, vizsgálat tárgya, módszere, szempontrendszere, stb. rendben van) a menedzsment szeptember 6-án dönt.

Az augusztus 27-i KÜT-ülésen elhangzott tájékoztatók írásbeli anyagát mellékeljük. Amennyiben észrevételetek van az anyagokkal kapcsolatban, kérem, jelezzétek!

További hírek, röviden:

  • Kelebián szeptember 28. és október 3. között teljes vágányzár lesz.
  • Kürtös átmenetben a helyzet az RCH és a többi vasútvállalat szerint is tarthatatlan; ez téma volt a HUNGRAIL-nél.
  • Mozdonyok:

-1 Taurus (visszament az osztrákokhoz)

+3 V63-as a Starttól

  • Augusztus 6-án frissítették a Felek a vontatási szerződést. A MÁV Start hozzájárult, hogy az RCH mozdonyvezetői is vezethessenek startos mozdonyokat (náluk kevés a létszám), ez kihasználtabb személyzeti fordákat jelenthet, és ami még fontosabb: 150.000 vontatási km-t ismer el a Start, amit nem kell kötbérben kifizetni, és ez több 100 M Ft megtakarítást jelent.
  • Már biztos, hogy 15 kirendeltség marad, élükön a területi kirendeltség-vezetőkkel (a munkakör betöltésére pályázatot írnak ki). Általában két "segítője" lesz: egy rendeléskezeléssel és egy vonatkezeléssel foglalkozó (szakelőadó). A kiválasztásukra a nyertes pályázó javaslatot tehet, de lehet, hogy a kiválasztottaknak is kell tesztet írniuk (ez még nem dőlt el). Lesznek helyek, ahol a területi kirendeltségek (a táblák) megszűnnek, de a feladatok miatt szakelőadó lesz (pl. BILK, Dufi).
  • A projekt egyik célja a vezénylések elkészítésének és az időadatközlések egy helyre történő összevonása (SAP-IHIR modul összekapcsolása).
  • Létszám: szinte főre pontosan teljesül a jelenlegi prognózisok alapján.
  • Szabadságkiadás: 7. hónapig 58,3% lenne az időarányos rész. Ez egyik szervezeti egységnél sem teljesül.
  • Túlórák: csökkenő tendenciát mutatnak
  • Életkor: öregszik az állomány! (ffi: 46,6 év, nők: 47 év, össz. átlag: 46,8 év)

Fentieket lásd részletesebben a mellékletben!

  • MEDICOVER egészségmegőrző program (55 év felettieknek): nagyon kevesen jelentkeztek! A 150 férőhelyre 29 igény érkezett, de már közülük is visszaléptek néhányan. Elképzelhető, hogy a munkáltató a programot megnyitja az 50 év felettiek részére. Legyetek kedvesek, kapacitáljátok a kollégákat, hogy vegyék igénybe, ha már egyszer hadakoztunk érte! Van tagtársunk, akinél a szívritmus zavart itt szűrték ki!
  • Elkezdik telepíteni vidéken is a központi nyomtatókat. Legyetek figyelemmel a telepítés helyére! Ha gond van, szóljatok!
  • Kiírják az új gépjármű-beszerzési tendert
  • A közlekedési tárca elképzelései szerint a vasúti hálózaton is be kellene vezetni a közúthoz hasonló EKAER-rendszert
  • A MÁV kidobja a SZIR-rendszert, és ezt átveszi a tervek szerint a FOR (vagy a PASS2), miközben a FOR esetében még a tesztüzem sem indult el. Az RCH-nak emiatt az RC-tis-t kell fejlesztenie

Mózes Tibor