Nálunk minden
a vasutasokról szól!

RCH: Omladozó RC-TIS, szaporodó túlórák


A VASZ választ várt arra, miként kívánja a munkáltató kárpótolni azokat, akik a július 29-i - hőségrekorddal megspékelt - nappalos vezényelt szolgálatukat követően gigászi erőfeszítéssel kitartottak az éjszakai szolgálatban is.
„Én vétkem, én vétkem, én igen nagy vétkem” - a katolikus liturgiából ismert fordulathoz hasonlóan ostorozta magát – persze, csak verbálisan – Clemens Först az RCH CFO-ja a július 30-i konzultáción, amiért hétfőn (július 29-én) nem tájékoztatta a munkáltató a szakszervezeteket arról, hogy az RC-TIS összeomlása miatt a nappalos szolgálat számára túlmunkát rendel el.

Miután tisztáztuk, hogy a tájékoztatás elmaradására nem azért került sor, mert a menedzsment és a szakértői gárda valamennyi tagjának amputálták a karját, és ezért nem bírták felvenni a telefont, hogy felhívják a szakszervezetek képviselőit, elővettük Czékus József örökbecsűvé vált körlevelét, ami ékes bizonyítéka annak, hogy valaki nem érthet mindenhez. Ő például a munkajoghoz.

A túlmunka ilyetén elrendelése munkaviszonyra vonatkozó szabályba ütközik, ami mondjuk nem példátlan a Cargo történelmében, legfeljebb szokatlan. Elkerülhető lett volna ez, ha a körlevél a kiadás előtt eljut a Humán Szervezethez kontrollra, de a kapkodásban erre már nem került sor.

Fent leírtakból következett, hogy a VASZ választ várt arra, miként kívánja a Munkáltató kárpótolni azokat, akik a hétfői (július 29-i) - hőségrekorddal megspékelt - nappalos vezényelt szolgálatukat követően gigászi erőfeszítéssel kitartottak az éjszakai szolgálatban is. Az egyeztetés eredményeként ígéretet kaptunk arra, hogy a maratoni szolgálatban érintettek extra túlmunka-díjazásban részesülnek. A díjazás konkrét mértékéről a VASZ jövő hét szerdán folytatja a tárgyalást.

Vasutas Szakszervezetek Szövetsége