Nálunk minden
a vasutasokról szól!

Egy százlábúval kevesebb lesz


Közbeszerzési eljárást írt ki a Budapesti Közlekedési Központ a Keleti pályaudvar bejárati vágányai felett a Kerepesi út forgalmát átvezető felüljáró felújítására. A mind közúti, mind pedig vasúti szempontból fontos kereszteződés felújítását a forgalom fenntartása mellett végzik. A munkák a tervek szerint 2013 nyarán kezdődnek meg.
A híd a százlábú becenevet a vasutasoktól kapta, ugyanis az északi pályaszerkezet nem néhány masszív pilléren nyugszik, hanem számos karcsú oszlop tartja. Mára mindkét, egyenként 40 tonnás teherbírású szerkezet elavult. A vasúti fejlesztéseket a jelenlegi geometria nem teszi lehetővé, a hídszerkezet leromlott állapota miatt rendszeresen átázik, nem egyszer kisebb híddarabok potyognak a vágányokra, ami állandó veszélyt jelent a vasúti közlekedésre. Ezért egy új, nagyobb nyílású és korszerű hidat építenek a helyén.

A most elbontandó híd elődje 1925-ben épült a Keleti pályaudvarra bevezető vágányok felett. 1970-ig a gödöllői helyiérdekű vasút szerelvényei közlekedtek rajta. A II. világháborúban felrobbantott hídrész helyén felépült szerkezet a közúti forgalmat vezette át a Hungária körút felé vezető, déli oldalon. A magyar állam 1945 szeptemberében "lett ismét úrrá egy fasiszta gonosztett felett", azaz hozta helyre a megsérült hidat:

Az M2-es metró első szakaszának megnyitásával megszűnt a hév-forgalom az Örs vezér tere és a Keleti pályaudvar között, és a vágányok helyén 1973-ra közúti pálya épült.

A hídépítés két ütemben valósul meg: az első ütemben az északi – Keleti pályaudvar felé tartó forgalom által használt – híd, a második ütemben a déli – Hungária körút felé haladó forgalmat kiszolgáló – szerkezet épül újjá.

Az átépítés után az új, északi hídszerkezet szélesebb lesz, így azon három forgalmi sáv is elfér. Az új híd déli oldalán kétirányú kerékpárút épül, összekötve és folyamatossá téve a régi híd által megszakított kerékpárutat.

(Forrás: index.hu)