Nálunk minden
a vasutasokról szól!

Elsöprő VDSzSz-győzelem, fejetlenség a MÁV-nál


Elsöprő győzelmet arattak a vasúti üzemi tanács tagjainak választásán a VDSZSZ jelöltjei. A szakszervezet vezetése szerint ha a tárgyalások eredménytelenek lesznek, még októberben újabb sztrájk következik - írja a Magyar Hírlap: http://www.magyarhirlap.hu/Archivum_cikk.php?cikk=154023&archiv=1&next=0

Kimagaslóan jól szerepeltek a VDSZSZ jelöltjei az üzemi tanács- és a munkavédelmi képviselők szeptemberben kezdődött választásán. Az ország nyugati területei után Nyíregyháza, Debrecen, Szolnok és a Nyugati pályaudvar "választókörzetében" is a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének jelöltjei kerültek ki győztesen a megmérettetésből – a kilenctagú üzemi tanácsokban valamennyi helyet ők foglalhatják el, akárcsak a munkavédelmi bizottságokban.

"Méltóságosnak" nevezte a végeredményt Bárány Balázs. A VDSZSZ alelnöke szerint a történtekből levonható tanulság, hogy az elmúlt évtizedekben morálisan tönkretett társadalomban – így a vasútnál is – a félelem uralkodik. Míg a VDSZSZ gördülő sztrájkjában a megfélemlített dolgozók viszonylag kevesen vesznek részt, a szavazófülke magányában az MSZOSZ-tag Vasutasok Szakszervezetével szemben a radikálisabb VDSZSZ mellé álltak, és ez világosan mutatja, hogy annak céljait, irányvonalát támogatják.

Az alelnök reméli, hogy az eredmények erősítik a VDSZSZ pozícióját a tovább folytatódó sztrájktárgyalásokon. "Hajlandók vagyunk ésszerű kompromisszumra, de nem adjuk fel a követeléseinket. Ha nem tudunk megállapodni, még októberben újabb munkabeszüntetést tartunk. Ennek időpontjáról később dönt az elnökség, de biztos, hogy nem október 23-án lesz, mert nem szeretnénk átpolitizálni az akciót" – mondta Bárány.

A monorierdői szerencsétlenség után a VDSZSZ a Vasúti Érdekegyeztető Tanács rendkívüli ülésének összehívását kezdeményezte. "Rohamosan növekszik a kisebb-nagyobb balesetek száma, számítani lehetett rá, hogy előbb-utóbb tragédia történik. A mozdonyvezetőket rendszeresen hajnali egyre, vagy két órára rendelik be, azzal sem törődnek, ha tudják, hogy előtte valamelyik MÁV-alvállalkozónál dolgoztak. A szabályzatból még azt a szót is törölték, hogy »kipihenten« kell munkára jelentkezniük. Igaz, a konkrét esetben a mozdonyvezető volt a hibás, de hogyan fordulhat elő, hogy egy biztosítóberendezést bármikor ki lehet kapcsolni? Mindenki tisztában volt vele eddig is, hogy ez gyakorlattá vált, mivel az óránként 15 kilométeres sebesség olyan alacsony, hogy szinte tarthatatlan. Ezért aztán kikapcsolják, és megfeledkeznek róla… A MÁV vezetése képtelen fegyelmet tartani, mással vannak elfoglalva" – mondta a VDSZSZ alelnöke.

Korompay Csilla