Nálunk minden
a vasutasokról szól!

Hivatalos: privatizálják a MÁV Vagon Kft-t


Május 8-án a szolnoki műszaki bázison összehívott munkavállalói fórumon jelentette be dr. Mosóczi László, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója, hogy a magyar iparpolitika fejlesztésével és a hazai vasúti járműgyártás és karbantartás fejlesztéséről szóló kormányrendelettel összhangban magánosítási eljárás keretében a MÁV Vagon Kft. eladásra kerül, ezért június 30-val új tulajdonosa, a munkavállalóknak pedig új munkáltatójuk lesz.

Az új tulajdonos a Dunakeszi Járműjavító bázist tulajdonló Magyar Vagon Zrt. Várhatóan a fúzió létrejöttével megmarad a Magyar Vagon elnevezés, esetlegesen Ganz Ábrahám nevének megjelenítése mellett.
A tájékoztatón elhangzott, hogy újraindul az IC+ kocsicsalád gyártása, amire immáron külföldi érdeklődő is van. Az új céget alkalmassá kell tenni az új HÉV-szerelvények és motorvonatok gyártására, mozdonyok, mellékvonalon közlekedő kocsitípusok karbantartására, illetve a távlati tervek között szerepel a tehervagon-gyártás és karbantartás feltételének megteremtése is. A jelenlegi elképzelés szerint az üzleti modell arra alapulna, hogy a közszolgáltató- és operátor-vasútvállalatok nem a javításra megrendelt kocsi után, hanem a kocsi futási kilométere után fizetnének. A MÁV-Start ezt a futási díjat építené be a központi költségvetés által finanszírozott közszolgálati szerződésbe.
A gyártó, karbantartó bázisok nyári integrációját követően évvége felé a JBI-k tevékenysége - vagy annak egy része - bekerülhet a Magyar Vagon égisze alá.
Mosóczi László elmondta, hogy minden munkavállaló munkájára igényt tart az átvevő cég vezetése is. A kollektív jogok tekintetében megemlítette, hogy az átvevő cég vállalja a kollektív megállapodások továbbvitelét, alkalmazását. A vezérigazgató szerint a munkavállalók helyzete rosszabb nem, csak jobb lehet, ennek első lépéseként kezdeményezte a menetkedvezményi rendelet módosítását.

A VDSzSz Szolidaritás elengedhetetlennek tartja a foglalkoztatási garancia biztosítását, a Kollektív Szerződés továbbvitelét, a bérstruktúra javítását, a pénztári támogatások biztosítását, a munkába járás költségtérítésének rugalmas módon történő biztosítását, a munkaruházati igények figyelembe vételét, stb.

Az egyeztetések a munkáltató és a szakszervezetek között csütörtökön kezdődnek, melyről tájékoztatást adunk.